Κυριακή 11 Σεπτεμβρίου 2011

Σχολεία ημιμάθειας χωρίς βιβλία και εκπαιδευτικούς!

Αύριο, Δευτέρα, οι μαθητές θα πάνε στα σχολεία τους και, δυστυχώς, θα έχουν να αντιμετωπίσουν τη χειρότερη πραγματικότητα των τελευταίων χρόνων. Οι περισσότεροι μαθητές, αντί για βιβλία, θα κληθούν να κάνουν μάθημα με φωτοτυπίες, ίντερνετ και DVD. Παράλληλα θα υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις εκπαιδευτικών στα σχολεία, προβλήματα στις μεταφορές και μαθητές και εκπαιδευτικοί θα βρεθούν απέναντι από το σχολείο της «αγοράς» και της ημιμάθειας, που κατασκευάζει βήμα - βήμα η κυβέρνηση.
Οπως είναι, ήδη, γνωστό στα περισσότερα σχολεία δεν υπάρχουν βιβλία, ενώ, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο Σύλλογος Προσωπικού του Οργανισμού Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, τη Δευτέρα στα σχολεία θα υπάρχει μόλις το 20% των τίτλων βιβλίων στο 60% των σχολείων! Μάλιστα, στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη το ποσοστό αυτό μπορεί να είναι μειωμένο. Επιπλέον, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του Συλλόγου θα φτάσουμε στα μέσα του Οκτώβρη για να πάει στα σχολεία όχι το σύνολο αλλά... το 60% των βιβλίων.
Στο μεταξύ, κι ενώ τα σχολεία θα ξεκινήσουν με συνθήκες περασμένων δεκαετιών, συνεχίζεται η μεταφορά ευθυνών μεταξύ υπουργείου Παιδείας και Ελεγκτικού Συνεδρίου για το θέμα, που δεν αφορά καθόλου τους μαθητές και τους γονείς τους, οι οποίοι καλούνται, στην ουσία, ν' αγοράσουν τα σχολικά βιβλία που πουλιούνται στα βιβλιοπωλεία από 1,5 ευρώ έως 9 ευρώ το ένα!
Υπολογίζουν και τα βιβλία που θα αγοράσουν οι γονείς!
Μάλιστα, αυτή την αγορά των βιβλίων (ή την προμήθεια χρησιμοποιημένων βιβλίων από μαθητές παλαιότερων ετών) το υπουργείο την ...υπολογίζει στον προγραμματισμό του. Σύμφωνα με το σχεδιασμό που έχει ανακοινώσει το υπουργείο, οι διοικητικές υπηρεσίες (διευθυντές εκπαίδευσης, σχολείων κ.ά.) θα καταγράψουν, μεταξύ άλλων, «βιβλία που με πρωτοβουλίες των μαθητών και των γονέων έχουν διασφαλίσει οι μαθητές για προσωπική χρήση»! Με λίγα λόγια ο διευθυντής του σχολείου θα ρωτάει τον κάθε μαθητή: «Εσένα, παιδί μου, ο μπαμπάς σου αγόρασε βιβλία»; Κατά τα άλλα θα γίνει καταγραφή βιβλίων στις αποθήκες και των βιβλίων που επέστρεψαν οι μαθητές πέρσι σύμφωνα με το πρόγραμμα του υπουργείου που καλούσε... «επιστρέψτε τα βιβλία για να ξαναχρησιμοποιηθούν ή να τα πολτοποιήσουμε» (κάτι θα ήξερε το υπουργείο...). Ολη αυτή η διαδικασία θα γίνει μέχρι την Τετάρτη 14 Σεπτέμβρη! Επίσης, στον σχεδιασμό του το υπουργείο προτρέπει την κάθε σχολική επιτροπή να βγει και να ζητάει από φορείς της περιοχής (Δήμους, Σχολικές Επιτροπές, Πανεπιστήμια, ΤΕΙ κλπ.) βιβλία!
Το «νέο» σχολείο της «αγοράς» εκτός απ' το γεγονός πως ξεκινά χωρίς βιβλία, διατηρεί και τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, οι οποίες προβλέπεται να αφήσουν πολλά κενά στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι 1.000 αναπληρωτές καθηγητές στα Γυμνάσια και τα Λύκεια και οι 1.412 προσωρινοί αναπληρωτές δάσκαλοι, που ανακοίνωσε το υπουργείο, δεν φτάνουν ούτε με τις αλχημείες του «εξορθολογισμού». Υπενθυμίζουμε πως το 2010 και το 2011 έχουν συνταξιοδοτηθεί 23.000 εκπαιδευτικοί, χωρίς να υπολογίζονται αυτοί που ζήτησαν συνταξιοδότηση φέτος τον Αύγουστο. Επιπλέον, αναμένεται να μειωθεί ο αριθμός των αναπληρωτών σε σχέση με πέρσι, που είχαν διοριστεί συνολικά 16.000.
Σα να μην έφταναν όλα τα παραπάνω, υπάρχει και το ζήτημα της μεταφοράς μαθητών από το σπίτι στο σχολείο και αντίστροφα, που δεν έχει εξασφαλιστεί. Το πρόβλημα αφορά χιλιάδες μαθητές στην επαρχία αλλά και μαθητές ειδικών, μουσικών και άλλων σχολείων στα αστικά κέντρα. Με τον «Καλλικράτη» η αρμοδιότητα γι' αυτή την υπόθεση έχει περάσει στους δήμους (παλιότερα ήταν στις Νομαρχίες), που δηλώνουν αδυναμία να ανταποκριθούν στο κόστος. Οι συμβάσεις με τους μεταφορείς (ΚΤΕΛ, ταξί κ.ά.) αναμένεται να υπογραφούν το Νοέμβρη! Να σημειωθεί, δε, πως το πρόβλημα των μετακινήσεων θα ενταθεί, λόγω των συγχωνεύσεων και καταργήσεων σχολείων, που θα αναγκάσουν πολλούς μαθητές να πηγαίνουν σε πιο μακρινά σχολεία.
Το σχολείο της «αγοράς» από αύριο αποκαλύπτεται και οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς τους δεν έχουν κανένα λόγο να το ανεχτούν. Το σχολείο της ταξικής διαφοροποίησης, των διαφορετικών σχολικών προγραμμάτων, των χρηστικών δεξιοτήτων αντί για ολοκληρωμένη γνώση, εξυπηρετεί μόνο την «αγορά», που είναι έτοιμη να εισβάλλει ως «χορηγός» και διαμορφωτής της αναλώσιμης γνώσης. Η απάντηση για την άθλια κατάσταση που προβλέπεται, πρέπει και μπορεί να είναι άμεση.
ΠΗΓΗ:ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: