Κοινωνικός αυτοματισμός είναι γνωστή μέθοδος της άρχουσας τάξης να αποπροσανατολίζει το λαό από τα πραγματικά προβλήματα, στρέφοντας τη μια ομάδα εργαζομένων εναντίον της άλλης ιδιαίτερα όταν μία ομάδα εργαζομένων κινητοποιείται και κάποια άλλη ομάδα στρέφεται εναντίον της κινητοποιούμενης ενθαρρυνόμενη από τα κρατικά και άλλα μέσα μαζικής ενημέρωσης.
Αυτό το καλοκαίρι λοιπόν τα ..."τέλια βαράνε" για τη βαριά βιομηχανία , τον τουρισμό, που υποτίθεται πως πλήττεται από τις κινητοποιήσεις των εργαζομένων και επομένως κινδινεύει η εθνική οικονομία.
Χτες είδε το φως της δημοσιότητας απο την εφημερίδα ΗΜΕΡΗΣΙΑ μια έρευνα σχετική με τον τουρισμό στην Ελλλάδα. Διαβάστε παρακάτω.
Το 59% «έκοψε» και τις διακοπές
Το 59% των Ελλήνων δεν θα φύγει φέτος το καλοκαίρι για διακοπές, έναντι 48% πέρυσι, σύμφωνα με έρευνα που διεξήγαγε η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας ΙΝΚΑ κατά το διάστημα 9-13 Ιουλίου. Οι αιτίες που θα κρατήσουν τους Έλληνες μακριά από τις διακοπές φέτος αφορούν κατά 82% οικονομικούς λόγους, αλλά και λόγους επαγγελματικής αστάθειας, 12% επαγγελματικές υποχρεώσεις, και κατά 6% άλλους λόγους.
Κόστος
Από την έρευνα, επίσης, προκύπτει ότι οι ελληνικές οικογένειες φέτος θα προχωρήσουν σε περαιτέρω μείωση του χρόνου των διακοπών τους. Ενώ σύμφωνα με υπολογισμούς του ΙΚΝΑ το ελάχιστο κόστος για διαμονή - διατροφή διάρκειας 15 ημερών για μία τετραμελή οικογένεια αγγίζει πλέον τα 3.800 ευρώ.Σύμφωνα με την έρευνα, το 72% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι θα πραγματοποιήσουν διακοπές για μικρό χρονικό διάστημα, ή σε ιδιόκτητο, συγγενικό ή φιλικό σπίτι. Ειδικότερα, το 45% περνά τις διακοπές του σε ιδιόκτητο σπίτι, το 27% σε συγγενικό ή φιλικό σπίτι, ενώ το 28% σε ξενοδοχεία και ενοικιαζόμενα σπίτια ή δωμάτια. Όσον αφορά στη διάρκεια των διακοπών τους, το 33% των ελληνικών οικογενειών φέτος έχουν περιορίσει το χρόνο στις 7 ημέρες, το 31% στις 10 ημέρες, το 28% στις 15 ημέρες, ενώ μόλις το 1,5% θα μπορέσει να πάει φέτος διακοπές δια διάστημα ενός μήνα.
Η σύντμηση της διάρκειας των διακοπών, σύμφωνα με το ΙΝΚΑ, οφείλεται κυρίως σε παράγοντες οικονομικούς, αλλά και κοινωνικούς, όπως η χαλάρωση των οικογενειακών δεσμών.
Ωστόσο, η θάλασσα συνεχίζει να συγκεντρώνει τις προτιμήσεις της πλειοψηφίας των Ελλήνων, καθώς το 70% των ερωτηθέντων επέλεξε να πραγματοποιήσει τις διακοπές του σε κάποιο παραθαλάσσιο προορισμό. Αλλά και οι ορεινοί προορισμοί φαίνεται ότι κερδίζουν χρόνο με το χρόνο έδαφος στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, καθώς φέτος το 30% των ερωτηθέντων επέλεξε να πάει διακοπές στα «βουνά».
Τέλος, οι προορισμοί του εξωτερικού συγκεντρώνουν το μικρότερο ποσοστό στις προτιμήσεις των ερωτηθέντων σε σχέση με πέρυσι, καθώς μόνο το 20% θα επιλέξει να κάνει διακοπές στο εξωτερικό λόγω «οικονομικής στενότητας».
Εικόνα
Η γενική εικόνα της φετινής έρευνας του ΙΚΝΑ συμβαδίζει και με τα αποτελέσματα άλλων ερευνών στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που πραγματοποιήθηκαν κατά την τελευταία περίοδο, σύμφωνα με τις οποίες οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται φέτος περισσότερο απαισιόδοξοι απ' όλους τους Ευρωπαίους, σε σχέση με πέρυσι. Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται απαισιόδοξοι από την εξέλιξη της οικονομίας και απογοητευμένοι από το εισόδημά τους σε σχέση με τις υπερβολικές τιμές των αγαθών και υπηρεσιών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου