Πέμπτη 15 Δεκεμβρίου 2011

Ήθελε λέει να είναι δάσκαλος! "Σκοτώστε τον"

Νομίζω πως καλύτερη  εισαγωγή από το τραγούδι του Χαλκιά δεν υπάρχει. Ακούστε το πρώτα και μετά διαβάστε τα υπόλοιπα.


Από ότι φαίνεται η υπόθεση είναι απλή, όσο και ο νόμος της βαρύτητας. Κάποιος δάσκαλος  θέλησε να είναι  ΔΑΣΚΑΛΟΣ! ΝΑ  ΠΡΑΞΕΙ ΤΟ ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ. ΝΑ ΔΙΔΑΞΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΗΣ ΦΤΩΧΟΛΟΓΙΑΣ   ΠΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΙΚΙΟ. ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΑΓΩΝΑΣ.  ΓΙΑΤΙ Η ΦΤΩΧΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ  "ΘΕΪΚΗ ΤΙΜΩΡΙΑ".  Και για να γίνουμε πιο συγκεκριμένοι , ο Αναπληρωτής Εκπαιδευτικός Πληροφορικής του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βαρβασίου Χίου, Νέστορας Ξυλάς, μίλησε στα απιδιά για την απεργία των Χαλυβουργών.  Και συνέβη βέβαια το αναμενόμενο. Ενεργοποιήθηκαν τα αντανακλαστικά της  4ης εξουσίας.  Κλείνοντας κάνω έκκληση σε όλους τους προοδευτικούς blogger  να αναπαράγουν το θέμα, γιατί την ώρα που τα παιδιά της εργατικής τάξης πεινάνε κυριολεκτικά, πάει πολύ κάποιοι να τα φτύνουν κατάμουτρα. ΑΣ ΜΗΝ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ!

ΤΡΙΤΗ 13 ΔΕΚΕΜΕΒΡΗ 2011
Το   ιστολόγιο Chios Press  γράφει:
ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΝ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΟΥΣ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ 5ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ - ΕΡΩΤΗΜΑΤΙΚΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΡΟΛΟ ΤΗΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΤΗΚΕ
2011-12-13 08:03
Τα τμήματα Β, Δ1, Δ2 και Ε του 5ου Δημοτικού Σχολείου έλαβαν ως δραστηριότητα στο σχολείο τους να ζωγραφίσουν για την απεργία των εργαζομένων στη Χαλυβουργία. Τη σχετική ανακοίνωση που λάβαμε  την υπογράφει ο Αναπληρωτής Εκπαιδευτικός Πληροφορικής του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βαρβασίου Χίου, Νέστορας Ξυλάς. Ωστόσο αυτονόητα ερωτηματικά γεννιούνται για τον ακριβή παιδευτικό ρόλο της δραστηριότητας αυτής, καθώς και για την παιδαγωγική αξιοποίηση της (βασικό κριτήριο για να γίνει μία δραστηριότητα σε σχολείο), αλλά και την διαδικασία που ακολουθήθηκε στο εν λόγω σχολείο, καθώς τέτοιου είδους θέματα είναι λεπτά, όταν ειδικά παρουσιάζoνται σε μαθητές Δημοτικού, που σίγουρα αντιλαμβάνονται κάποια πράγματα διαφορετικά και η προσωπικότητα τους λόγω ηλικίας είναι εύπλαστη. Μάλιστα έκπληξη προκαλεί ο τόνος της ανακοίνωσης που σε κάποια σημεία έχει έντονο ύφος και φαίνεται να νομιμοποιεί τη σύγκρουση και χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση αναφέρεται "...το πιο καλό μάθημα μας το δίνει η πάλη σας, που ταυτόχρονα είναι και δρόμος των εργαζομένων που δεν έχουν άλλη επιλογή από τη σύγκρουση με αυτή την απάνθρωπη πολιτική για ένα κόσμο που ο πλούτος θα ανήκει σε αυτούς που τον παράγουν". 
Σίγουρα στην ανακοίνωση απηχούνται προσωπικές ιδεοληψίες, που θέλουμε να πιστεύουμε ότι σ' έναν εκπαιδευτικό χώρο, που στόχο έχει την ορθή διαπαιδαγώγηση των παιδιών, μένουν έξω. Ωστόσο αναμένουμε τόσο από τη Διεύθυνση του Σχολείου, όσο και από τον Δ/ντη της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου, να μας ενημερώσουν για τα παιδαγωγικά κριτήρια της συγκεκριμένης δραστηριότητας (ποιο είναι πλαίσιο που ακολουθήθηκε στην παρουσίαση της δραστηριότητας αυτής) και αν θεωρούν ότι τέτοιου είδους δραστηριότητες είναι κατάλληλες για μαθητές δημοτικού, ανεξάρτητα πάντα από το θέμα της απεργίας των Χαλυβουργών, που ως εργαζόμενοι αγωνίζονται με μια μορφή πάλης. 
Αναλυτικά η ανακοίνωση
Τα τμήματα Β, Δ1, Δ2 και Ε του 5ου Δημοτικού Σχολείου Βαρβασίου Χίου, συζήτησαν για τον ηρωϊκό σας αγώνα που είναι αγώνας ολόκληρης της εργατικής τάξης τις ώρες του μαθήματος της πληροφορικής. Ακολούθησαν τα βήματά σας με αγωνία μέσα από ανταποκρίσεις, πλάνα και εικόνες από τη ζωή σας στη δουλειά, που είδαμε στο διαδίκτυο, αλλά και την μέχρι τώρα πορεία του σκληρού αγώνα σας. Η αντοχή, η περηφάνια μα πιο πολύ η ανταπόκριση των εργαζομένων από όλη την Ελλάδα πυροδότησε τη δημιουργική σκέψη όλων μας, για το πως κι εμείς μπορούμε να στείλουμε ένα ισχυρό μήνυμα συμπαράστασης.
Δεν είναι καθόλου τυχαίο πως τα παιδιά στο 5ο Δημοτικό Σχολείο Βαρβασίου Χίου, παιδιά φτωχών εργατικών οικογενειών, με συγκίνηση συζήτησαν τις συνθήκες στις οποίες η εργατική τάξη στη βιομηχανία ζει και εργάζεται, με οργή αντιμετώπισαν τη σκληρή εκμετάλλευση που υφίσταται, από την μια τον τεράστιο πλούτο που παράγετε κι από την άλλη τις απολύσεις την εξαθλίωση που σας οδηγούν, αλλά και με ευαισθησία δημιούργησαν ζωγραφιές, κατασκευές σε ένδειξη συμπαράστασης και αλληλεγγύης. Ταίριαξαν τη δική τους εμπειρία, την εμπειρία των οικογενειών τους με τον αγώνα σας. Οι κουβέντες όπως “μειωμένο χαρτζιλίκι”, “ο μπαμπάς λέει ξεχάστε αυτά που ξέρατε”, “πως γίνεται να ζουν λίγοι τόσο πλούσιοι και 35 οικογένειες να είναι στο δρόμο”, “πως γίνεται να πεθαίνεις στη δουλειά” και πολλά άλλα παρόμοια ακούστηκαν στην κουβέντα. Όταν ακούς από παιδιά που δύσκολα αγοράζουν τη γόμα και το τετράδιο ή το κολατσό, προτάσεις όπως “να στείλουμε χρήματα και ρούχα προς τον απεργούς”, τότε ξέρεις πως δεν υπάρχει πιο γνήσια, πιο αληθινή και ακαταμάχητη δύναμη από αυτή που μόνο οι εργάτες και τα παιδιά τους μπορούν να έχουν.
Το πιο αξιοσημείωτο είναι πως η προσπάθειά τους αυτή εκφράστηκε ακόμα και στα διαλείμματα, στο σπίτι, και με πλούσιο τρόπο μέσα στην τάξη. Σας αποστέλλουμε ένα δείγμα από ζωγραφιές και κατασκευές σε φωτογραφίες ενώ τις υπόλοιπες θα σας τις αποστείλουμε ταχυδρομικά.
Το πιο καλό μάθημα μας το δίνει η πάλη σας, που ταυτόχρονα είναι και δρόμος των εργαζομένων που δεν έχουν άλλη επιλογή από τη σύγκρουση με αυτή την απάνθρωπη πολιτική για ένα κόσμο που ο πλούτος θα ανήκει σε αυτούς που τον παράγουν. Είστε πράγματι ήδη νικητές, έχετε κάνει ένα μεγάλο βήμα για όλους μας κρατώντας γερά το τιμόνι εκεί που δένεται το ατσάλι.
Νέστορας Ξυλάς.
Αναπληρωτής Εκπαιδευτικός Πληροφορικής στο 5ο Δημοτικό Σχολείου Βαρβασίου Χίου. 



   
ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΜΕΡΑ ΑΠΑΝΤΑ ΤΟ ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΧΙΟΥ

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ ΜΑΣ


2011-12-13 23:35

Η ειδησεογραφική ιστοσελίδα Chios Press  - για δεύτερη φορά - αναδεικνύεται σε λαγό του συστήματος και της ιδεολογίας που υπηρετεί.
Την πρώτη φορά το έπραξε με το συνδικαλιστή του Εμπορικού συλλόγου Βασίλη Παπά βιντεοσκοπώντας και προβοκάροντας τις δηλώσεις του έξω από τα γραφεία της βουλευτού Ελπίδας Τσουρή, με αποτέλεσμα την εμπλοκή των διωκτικών αρχών.
Τώρα με το συνδικαλιστή του ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών Νέστορα Ξυλά, τον οποίο εγκαλεί γιατί συζήτησε για την απεργία των χαλυβουργών, για το μεγαλείο της ταξικής σύγκρουσης, και το βιομήχανο Μάνεση, που θέλει να τους  μετατρέψει σε σύγχρονους δούλους των 500 ευρώ και αναλώσιμα υλικά για τα υπερκέρδη του. Επίσης σε ρόλο κουκουλοφόρου της κατοχής οι υπεύθυνοι της ιστοσελίδας χύνοντας το ταξικό τους δηλητήριο καλούν τη Δ/ντρια του σχολείου και τον Προϊστάμενο Α΄ βάθμιας Εκπαίδευσης να πάρουν θέση για τον εκπαιδευτικό.
Για την απεργία των Χαλυβουργών, οι συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ στη Χίο σ’ αρκετά σωματεία έβαλαν το θέμα και ομόφωνα εκφράστηκε η αλληλεγγύη ηθικά και οικονομικά. Επίσης με πρωτοβουλία εκπαιδευτικών και σε τάξεις σχολείων (11ο Δημοτικό, Δημοτικό Συκιάδας, Καρυών), στα πλαίσια της πανελλαδικής συμπαράστασης που δείχνουν οι εργαζόμενοι, εκφράστηκε πολύμορφη αλληλεγγύη.
Η παρέμβαση του chiospress.gr με το περισπούδαστο ύφος του «ειδικού» δημοσιογράφου περί τα παιδαγωγικά όπου αποφαίνεται:
«Ωστόσο αυτονόητα ερωτηματικά γεννιούνται για τον ακριβή παιδευτικό ρόλο της δραστηριότητας αυτής, καθώς και για την παιδαγωγική αξιοποίηση της (βασικό κριτήριο για να γίνει μία δραστηριότητα σε σχολείο), αλλά και την διαδικασία που ακολουθήθηκε στο εν λόγω σχολείο, καθώς τέτοιου είδους θέματα είναι λεπτά, όταν ειδικά παρουσιάζονται σε μαθητές Δημοτικού, που σίγουρα αντιλαμβάνονται κάποια πράγματα διαφορετικά και η προσωπικότητα τους λόγω ηλικίας είναι εύπλαστη.»
Αποδεικνύει περίτρανα πώς καταλαβαίνουν την ελευθερία του εκπαιδευτικού και τη διακίνηση γνώσεων και ιδεών μέσα στα σχολεία.
Ο ακριβής λοιπόν “παιδευτικός ρόλος της δραστηριότητας αυτής”, καθώς και η “παιδαγωγική αξιοποίηση της” που στην απάντησή τους “αναρωτιούνται” πού βρίσκονται; Βρίσκονται ακριβώς στο να διδάξει στα παιδιά τι γίνεται σήμερα στη ζωή έξω από το σχολείο. Εκεί που και οι γονείς τους δίνουν μάχη για την επιβίωση απέναντι σ’ ένα σύστημα, που σήμερα κυριολεκτικά εξαθλιώνει τους εργαζόμενους. Στοχεύει στο να απαντήσει ο κάθε μαθητής γιατί “κόβεται το χαρτζιλίκι”. Στο πως, ως αυριανός εργαζόμενος, ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΚΥΨΕΙ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΑΛΛΑ ΝΑ ΣΤΑΘΕΙ ΟΡΘΙΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗΣ. Άραγε οι αξίες αυτές και η προώθησή τους, που πρέπει να βρίσκουν θέση, αν όχι στο σημερινό σχολείο;
Ιδεοληψίες, γι’ αυτές τις εξαγορασμένες συνειδησιακά ηλεκτρονικές γραφίδες είναι να μιλάς πού και πώς δένεται τ΄ ατσάλι, ενώ αν μιλάς για τα «καλά» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αν σκύβεις ευλαβικά το γόνυ στα αφεντικά της κάθε συγκυβέρνησης του κεφαλαίου, αν γλείφεις τους εργοδότες σου, αν είσαι άβουλος και μοιραίος εκπαιδευτικός, αν διδάσκεις για το «συνωστισμό της Σμύρνης», αν διδάσκεις ότι ο «κομμουνισμός και ο φασισμός είναι ολοκληρωτικά καθεστώτα», αν διδάσκεις για την «επιχειρηματικότητα και καινοτομία», αν διδάσκεις για τα «καλά της (αστικής) δημοκρατίας και για το κράτος που φροντίζει τους πολίτες του» τότε έχεις ιδεολογία, τότε οι πράγματι εύπλαστες ψυχές πλάθονται μέσα στην ψευτιά και στον αποπροσανατολισμό, τότε είσαι «in», τότε έχεις χώρο στο αστικό σχολείο να διδάσκεις και δε χρειάζεται οι πληρωμένες πένες των αστών να σε εγκαλούν προς νουθεσία.
Άνοιξαν λογαριασμούς με το ΠΑΜΕ εκπαιδευτικών οι ασκούντες το δημοσιογραφικό χαφιεδισμό και πολύ σύντομα θα μάθουν ότι κακιά σκουριά δεν πιάνει σε μας.
Μαζί με τους εκπαιδευτικούς που αγωνίζονται και σέβονται τον εαυτό τους και το έργο τους θα συνεχίσουμε να διδάσκουμε από τη ζωή για τη ζωή, για ένα σχολείο που θα διδάσκει την αλήθεια, την κοινωνική πρόοδο, γι’ ένα σχολείο δημιουργό της κοινωνίας χωρίς εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο.

ΚΑΙ Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ

Απάντηση ChiosPress: Όσον αφορά την περίπτωση του κ. Παπά δημοσιεύσαμε την είδηση με το βίντεο, ως είδηση για την ενημέρωση των αναγνωστών, χωρίς κανένα απολύτως σχόλιο! Κάλο θα ήταν να μας πει το ΠΑΜΕ αν υποστηρίζουν την ελευθερία του τύπου και την απρόσκοπτη ενημέρωση ή αν θέλουν να συγκαλύπτουμε τις ακραίες ενέργειες μελών τους;;; Στην υπόθεση Ξυλά αναφέρουν στην απάντηση τους ότι οι ομιλίες έγιναν με πρωτοβουλία των εκπαιδευτικών! Καλό θα ήταν να μας πουν το πλαίσιο αυτών των συζητήσεων, αν υπήρξε άδεια από τη Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χίου για τέτοιου είδους πολιτικές ομιλίες σε μαθητές Δημοτικού, γιατί έγινε μόλις σε 4 σχολειά και ποιοι τις έκαναν, αλλά και γιατί ανάλογες ομιλίες δεν έγιναν σε άλλα σχολεία;;; Μήπως γιατί στα σχολεία αυτά δουλεύουν συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ;;;
Στην παραπάνω ανακοίνωση γίνεται λόγος για την ιδεολογία που υπηρετούμε, καλό θα ήταν ο συντάκτης της ανακοίνωσης να μας πει την ιδεολογία που νομίζει ότι υπηρετούμε, γιατί η ChiosPress είναι το μόνο μέσο στη Χίο, που φιλοξενεί όλες τις ανακοινώσεις του ΚΚΕ, αλλά και του μικρότερο κόμματος, διότι ιδεολογία μας είναι η ολόπλευρη ενημέρωση, κάτι, που ο συντάκτης αποκρύπτει σκόπιμα θέλοντας να μειώσει το δημοσίευμα μας με πολιτικές ρουκέτες για να υποβαθμίσει το ατόπημα του εν λόγω εκπαιδευτικού μέλους του ΠΑΜΕ.
Τέλος σε ό,τι αφορά την παραπάνω ανακοίνωση δεν μπορούμε να ξέρουμε τι είδους ομίχλη επικρατεί στο μυαλό κάποιων αλλά πουθενά ο συντάκτης του δικού μας άρθρου δεν υποστήριξε αυτά εδώ: "Ιδεοληψίες, γι’ αυτές τις εξαγορασμένες συνειδησιακά ηλεκτρονικές γραφίδες είναι να μιλάς πού και πώς δένεται τ΄ ατσάλι, ενώ αν μιλάς για τα «καλά» της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αν σκύβεις ευλαβικά το γόνυ στα αφεντικά της κάθε συγκυβέρνησης του κεφαλαίου, αν γλείφεις τους εργοδότες σου, αν είσαι άβουλος και μοιραίος εκπαιδευτικός, αν διδάσκεις για το «συνωστισμό της Σμύρνης», αν διδάσκεις ότι ο «κομμουνισμός και ο φασισμός είναι ολοκληρωτικά καθεστώτα», αν διδάσκεις για την «επιχειρηματικότητα και καινοτομία», αν διδάσκεις για τα «καλά της (αστικής) δημοκρατίας και για το κράτος που φροντίζει τους πολίτες του» τότε έχεις ιδεολογία, τότε οι πράγματι εύπλαστες ψυχές πλάθονται μέσα στην ψευτιά και στον αποπροσανατολισμό, τότε είσαι «in», τότε έχεις χώρο στο αστικό σχολείο να διδάσκεις και δε χρειάζεται οι πληρωμένες πένες των αστών να σε εγκαλούν προς νουθεσία.", αλλά αναρωτήθηκε αν είναι ορθό και σωστό παιδαγωγικά ένας δάσκαλος, αντί να διδάσκει να κάνει τέτοιου είδους πολιτικές ομιλίες σε μικρούς μαθητές, καθώς και αν είχε λάβει σχετικές άδειες ή αν παρανόμησε, εκμεταλλευόμενος τη θέση του.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Αν ήταν όμως το
"το Junion Achievement International. Στην Ελλάδα, τον φορέα που εισήγαγε σε συνεργασία με το υπουργείο Παιδείας ο ίδιος ο ΣΕΒ ο οποίος έχει ιδρύσει και το λεγόμενο «Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων». Ο Junion Achievement International αυτοπροσδιορίζεται ως «ο μεγαλύτερος παγκοσμίως οργανισμός που είναι αφοσιωμένος στο να εκπαιδεύει μαθητές στην εργασιακή ετοιμότητα, στον επιχειρηματικό και οικονομικό εγγραμματισμό μέσα από βιωματικά προγράμματα».
ΟΛΑ ΚΑΛΑ; Ουστ να χαθούν οι αλήτες.
"Ερυθρός παρίας"