Αυτές τις μέρες διεξάγεται στους
Συλλόγους Διδασκόντων η συζήτηση για τη σύνταξη της έκθεσης αυτοαξιολόγησης της
σχολικής μονάδας. Υπενθυμίζουμε ότι πάνω από 3000 Σύλλογοι Διδασκόντων σε
Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση πήραν απόφαση κατά της αυτοαξιολόγησης.
Επιβάλλεται να συνεχίσουμε στην ίδια κατεύθυνση, με τον ίδιο βηματισμό. Έχουμε
τη δύναμη!
Καλούμε τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών,
τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, τους Συλλόγους Διδασκόντων, να συνεχίσουν με
αποφασιστικότητα τον αγώνα ενάντια στον αντιδραστικό κρατικό έλεγχο, τη
λεγόμενη αξιολόγηση.
Να
μην προχωρήσουν οι Σύλλογοι Διδασκόντων στη σύνταξη των εκθέσεων που ζητά το
Υπουργείο,
να μην απαντήσουν με βάση τους δείκτες.
Και αυτό γιατί απάντηση αυτή τη στιγμή με βάση τους δείκτες, σημαίνει ότι
αποδεχόμαστε τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης, δηλαδή αυτό που απαιτεί από μας
το Υπουργείο Παιδείας. Αυτό αντικειμενικά θα έχει σαν αποτέλεσμα το Υπουργείο
Παιδείας να ισχυριστεί ότι οι εκπαιδευτικοί συναίνεσαν, θα σημαίνει πράσινο φως
για το επόμενο βήμα, που δεν είναι άλλο από την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού.
Γνωρίζουμε καλά ότι η μάχη αυτή είναι
δύσκολη. Και είναι δύσκολη γιατί απέναντί μας έχουμε κυβέρνηση, αστικό κράτος,
Ευρωπαϊκή Ένωση, που απειλούν φοβερίζουν, τρομοκρατούν.
Είναι όμως δύσκολη και για ένα ακόμα
λόγο.
Γιατί μέσα στον κλάδο, δεν έχουμε ενιαία
αντίληψη, δεν ομονοούμε σε αυτό που λέμε: όχι στην αξιολόγηση. Έτσι, εκ των
πραγμάτων δυστυχώς τον αγώνα αυτό υπονομεύει η απόφαση της ΔΟΕ (ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ), οι
όποιοι τι έκαναν;
Αντί να καλέσουν τους Συλλόγους να μη
συντάξουν εκθέσεις με βάση τους δείκτες, προτείνουν τους Συλλόγους Διδασκόντων
να υιοθετήσουν κείμενο που απαντά με βάση τους δείκτες!!!
Η
εξέλιξη αυτή συνιστά υπονόμευση του αγώνα που δόθηκε όλο το προηγούμενο
διάστημα και που συνεχίζουμε να δίνουμε.
Το ίδιο άλλωστε έκαναν και πριν από λίγο
καιρό, όταν μας κάλεσαν να μπούμε σε ομάδες εργασίας αλλά… ως διαμαρτυρόμενοι!
Επιβεβαιώνεται περίτρανα ότι υπάρχουν δυνάμεις στο κίνημα (ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ) που επί
της ουσίας είναι υπέρ της αξιολόγησης όσο και αν στα λόγια προσπαθούν να
εναντιωθούν σε αυτή.
Θέλουμε επίσης να ενημερώσουμε και για
ένα ακόμα ζήτημα.
Το κείμενο που προτείνει η πλειοψηφία
της ΔΟΕ και που απαντά με βάση τους δείκτες, είναι ουσιαστικά το ίδιο κείμενο
που πρότειναν οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ και ΕΡΑ/ΣΥΡΙΖΑ και υιοθετήθηκε από Συλλόγους
Εκπαιδευτικών στους οποίους έχουν πλειοψηφία (Πρόοδος, Α’ Αθήνας).
Δηλαδή ότι έκαναν ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ στη ΔΟΕ,
κάνουν ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ-ΕΡΑ σε πρωτοβάθμια σωματεία. Επί της ουσίας καλούν τους
Συλλόγους Διδασκόντων να εφαρμόσουν τις εντολές του Υπουργείου Παιδείας για την
αυτοαξιολόγηση! Πρόκειται για τις ίδιες δυνάμεις που όλο το προηγούμενο
διάστημα στο ΔΣ της ΔΟΕ, από κοινού με την ΔΑΚΕ και την ΠΑΣΚ, συνδιαμόρφωναν
κείμενα (υπογραφών, πρακτικού) που κατήγγειλαν μόνο τη συγκεκριμένη αξιολόγηση
αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να υπάρχει μια άλλη αξιολόγηση, «καλή», στα
πλαίσια της γενικότερης αντιεκπαιδευτικής-αντιλαϊκής πολιτικής.
Καλούμε τους
συναδέλφους να δυναμώσουμε τον αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση και στη βάση αυτή
να προβληματιστούμε για τη στάση κάθε συνδικαλιστικής δύναμης. Να πιστέψουμε
στη δύναμή μας. Με πείσμα, αγωνιστική αισιοδοξία, να δώσουμε και αυτή τη μάχη.
Μπορούμε να τα καταφέρουμε.
Δίνουμε
τη μάχη στους Συλλόγους Διδασκόντων να μην υιοθετηθούν οι δείκτες
αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, δηλαδή
συνολικά η διαδικασία και το περιεχόμενο της αυτοαξιολόγησης. Στη
βάση αυτή καταθέτουμε συγκεκριμένο κείμενο το οποίο ζητάμε να το υιοθετήσουν οι
Σύλλογοι Διδασκόντων.
Αθήνα
30/5/2014
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου