ΑΠΟΤΡΕΨΑΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΥΡΙΑΚΟ.
Η ΕΠΟΜΟΡΦΩΣΗ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΕΡΓΑΣΙΜΕΣ ΜΕΡΕΣ ΚΑΙ ΩΡΕΣ.
Η δράση των 5 ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης και η αποφασιστική παρέμβαση των
εκπαιδευτικών του ΠΑΜΕ είχαν ως αποτέλεσμα την ακύρωση της επιμόρφωσης
για το projectπου είχε προγραμματιστεί για το Σαββατοκύριακο 1 και 2
Οκτωβρίου. Με παρέμβαση την πρώτη μέρα και συζήτηση με τους συναδέλφους
και με αποκλεισμό του Ανατολικού ΠΕΚ Θεσσαλονίκης τη δεύτερη μέρα της
επιμόρφωσης πετύχαμε την αναβολή της επιμόρφωσης σε εργάσιμη μέρα. Η κίνηση αυτή δείχνει πως η συλλογική δράση έχει αποτέλεσμα.
Σε μια περίοδο που δεχόμαστε την πιο βάρβαρη επίθεση στα δικαιώματά
μας, στο μισθό μας, τη ζωή μας, που διαλύουν το δημόσιο σχολείο ΔΕΝ ΘΑ
ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ να καταστρατηγήσουν το πενθήμερο. Γενικεύεται τον τελευταίο
καιρό ο προγραμματισμός από το υπουργείο και τις διευθύνσεις
επιμορφωτικών σεμιναρίων και άλλων δράσεων σε μέρες και ώρες εκτός
ωραρίου. Δε θα επιτρέψουμε την ελαστικοποίηση του ωραρίου μας.
Ταυτόχρονα κατά τη διάρκεια της παρέμβασής μας συζητήσαμε με τους συναδέλφους για το περιεχόμενο του project. Κανείς δεν μπορεί να διαφωνήσει με τη χρησιμότητα της εκπόνησης εργασιών και μάλιστα ομαδικών.
Η καλλιέργεια πνεύματος ομαδικής συνεργασίας, πόσο μάλλον η παιδαγωγική
συνεργασία των διδασκόντων των διάφορων ειδικοτήτων, δεν επιτυγχάνονται
με ένα μάθημα ξεχωριστό από τα άλλα, αλλά πρέπει να προάγεται από όλα
τα μαθήματα και το συνολικό πρόγραμμα, τη λειτουργία και τους σκοπούς
του σχολείου. Μέσα από τις συνοδευτικές εργασίες και τις ομαδικές
δραστηριότητες θα συνδέεται η θεωρία με την πράξη, θα επιβεβαιώνεται η
θεωρία μέσα από την πρακτική δραστηριότητα. Όμως, όπως προωθείται στα
πλαίσια του «νέου σχολείου»:
Αποτελεί μοχλό για τη συνολική διαφοροποίηση του σχολικού προγράμματοςμέσα
στο σχολείο και ανάμεσα στα σχολεία. Η δημοσιοποίηση στο διαδίκτυο των
ερευνητικών εργασιών λειτουργεί σαν στίγμα για τα σχολεία των λαϊκών
περιοχών και τους μαθητές της λαϊκής οικογένειας, θα δημιουργήσει όρους
για ανάπτυξη του ανταγωνισμού μαθητών-εκπαιδευτικών και σχολείων.
Ενισχύει τη στροφή στις δεξιότητες που είναι όρος για την
παραγωγή φθηνού και ευέλικτου εργατικού δυναμικού για το κεφάλαιο. Η
συνθετική εργασία δεν είναι τίποτε άλλο από «γκουγκλάρισμα». Είναι αυτό
ακριβώς που θέλουν τα μονοπώλια: να ξέρεις να χειρίζεσαι τον υπολογιστή
χωρίς ολόπλευρη μόρφωση και όταν η τεχνολογία αλλάξει να πετιέσαι στην
ανεργία. Το ότι δεν μορφώθηκες και είσαι άνεργος, θα θεωρείται δική
σου-ατομική ευθύνη!
Διευκολύνει τη διείσδυση των επιχειρηματιών, όπως δείχνει
και η διεθνής εμπειρία. Τα θέματα εξαρτώνται υποχρεωτικά από «τις
υποδομές και τους πόρους του σχολείου». Η ομάδα του project θα λογοδοτεί
στους χρηματοδότες της αφού το 20% της βαθμολογίας του project
εξαρτάται από την παρουσίαση στην «τοπική κοινωνία» (βλ.επιχειρηματίες).
Ενισχύει την ιδεολογική χειραγώγηση των μαθητών. Είναι
προκλητικοί! Θέλουν οι μαθητές μας να αποδεχτούν την κόλαση που τους
περιμένει σαν φυσικό νόμο! Το εγχειρίδιο για την εφαρμογή του project
γράφει: «μια δημοκρατική κοινωνία μπορεί να παρέχει ίσες ευκαιρίες άνισης μεταχείρισης»!
Στο ίδιο εγχειρίδιο προτείνουν στους εκπαιδευτικούς να μιλήσουν για
«νόμιμα και παράνομα ναρκωτικά», με λίγα λόγια θέλουν τους
εκπαιδευτικούς πλασιέ της κρατικής-νόμιμης μαστούρας!
Καθιερώνει ντε φάκτο διαδικασίες αξιολόγησης σχολείων και
εκπαιδευτικών που θα συνδέονται άμεσα με την απόδοση πριμ
παραγωγικότητας. Επιτάσσει την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση από
το σύλλογο διδασκόντων και μετατρέπεται σε «φορέα διαρκούς ενδοσχολικής
επιμόρφωσης». Σ’ αυτήν την πολιτική προσπαθούν να κάνουν το σύλλογο
διδασκόντων συμμέτοχο και συνένοχο. Ανάλογη προσπάθεια έγινε και με τις
εγκυκλίους «προγραμματισμός του εκπαιδευτικού έργου στα σχολεία» και «αυτοαξιολόγηση», που καθολικά και αποφασιστικά απόρριψε ο κλάδος. Στα ίδια πλαίσια αξιολόγησης εντάσσεται και ο ρόλος του «συντονιστή των ερευνητικών εργασιών» που μοιάζει πολύ με το ρόλο του “Μέντορα” που καθοδηγεί το νεοδιόριστο εκπαιδευτικό.
Ρευστοποιεί την οργανικότητα των σχολείωναφού μπορεί να υλοποιείται από διαφορετικές ειδικότητες κάθε τετράμηνο και διευκολύνει την εδραίωση της ελαστικής εργασίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου