Τετάρτη 27 Μαρτίου 2013

Mια προσεκτικότερη ματιά στο βιβλίο της ιστορίας της ΣΤ Δημοτικού.



Κεφάλαιο 6

Ο Μεσοπόλεμος

………………………………………………………………………………………………………………………….

Η Ελλάδα, κλονισμένη από τη στρατιωτική ήττα, διχασμένη πολιτικά και έχοντας οικονομικές δυσκολίες, δέχτηκε περισσότερο από ένα εκατομμύριο πρόσφυγες από την Ανατολική Θράκη, τον Πόντο και τη Μικρά Ασία. Αυτοί ήρθαν να προστεθούν στους 100.000 περίπου, που είχαν εγκαταλείψει τη Βουλγαρία και τη Σοβιετική Ένωση, όπου είχαν κυριαρχήσει οι Μπολσεβίκοι.
Όλοι στο ίδιο τσουβάλι.  Όλοι οι πρόσφυγες διωγμένοι από του κακούς Τούρκους, Βούλγαρους και…Μπολσεβίκους. Σε προηγούμερνο κεφάλαιο το βιβλίο έχει αναφερθεί αναλυτικά στην Μικρασιατική Καταστροφή , αναφερόμενο στις σφαγές των Τούρκων . Εύκολο είναι λοιπόν το παιδί να γενικεύσει.
Στο διάστημα που μεσολάβησε ανάμεσα στους δύο Παγκοσμίους Πολέμους (Μεσοπόλεμος), το ελληνικό κράτος είχε να αντιμετωπίσει πολλά και μεγάλα προβλήματα, τα οποία αυξήθηκαν μετά τη διεθνή οικονομική κρίση του 1929. Κύριο μέλημα ήταν να βρεθεί στέγη και απασχόληση για τους Έλληνες πρόσφυγες.
Η πλειονότητα των προσφύγων εγκαταστάθηκε κυρίως στη Μακεδονία και τη Δυτική Θράκη, ενισχύοντας το ελληνικό στοιχείο των περιοχών αυτών. Οι πρόσφυγες έμεναν προσωρινά σε καταυλισμούς, ενώ αργότερα δημιουργήθηκαν οικισμοί για τη στέγασή τους. Η παρουσία των προσφύγων στο ελληνικό κράτος τόνωσε τόσο τον πληθυσμό των πόλεων όσο και τον αγροτικό πληθυσμό, συμβάλλοντας σημαντικά στην οικονομική και την πνευματική ανάπτυξη της χώρας.
….και έτσι απλά οι πρόσφυγες εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα με το ελληνικό κράτος να κάνει τα πάντα για να βοηθήσει. ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΑΠΛΑ ΓΙΑ ΠΑΡΑΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΑΙΣΧΡΟ ΨΕΜΑ.
Κατά τον Μεσοπόλεμο η Ελλάδα ταλανιζόταν από εσωτερική πολιτική αστάθεια. Τα πολιτικά κόμματα εναλλάσσονταν συχνά στην εξουσία, ενώ δεν έλειψαν και τα πραξικοπήματα που οργάνωναν αξιωματικοί του στρατού. Με την άνοδο του φασιστικού κόμματος στην Ιταλία και του ναζιστικού κόμματος στη Γερμανία φάνηκαν και πάλι τα σύννεφα του πολέμου πάνω από την Ευρώπη. Καθώς τα πολιτικά κόμματα έριζαν μεταξύ τους και στη χώρα επικρατούσε κοινωνική αναταραχή που εκφραζόταν με πορείες, διαδηλώσεις και απεργίες, ανέλαβε την εξουσία ο υπουργός των Στρατιωτικών Ιωάννης Μεταξάς.
Και ενώ στην Ελλάδα υπήρχε αστάθεια και κοινωνική αναταραχή , ήρθε ο από μηχανής θεός να σώσει την κατάσταση από τους κακούς πολιτικούς…..
Στις 4 Αυγούστου του 1936 ο Μεταξάς, στον οποίο είχε αναθέσει την πρωθυπουργία ο βασιλιάς Γεώργιος Β', διέλυσε τη Βουλή και επέβαλε δικτατορία. Ο Μεταξάς άσκησε διώξεις εναντίον των πολιτικών του αντιπάλων και προσπάθησε, χωρίς ουσιαστικό αποτέλεσμα, να προσεγγίσει τους αγρότες και τους εργάτες με διάφορα κοινωνικά μέτρα. Ως έμπειρος στρατιωτικός, φρόντισε να προετοιμάσει τη χώρα για τον πόλεμο που ερχόταν. Παράλληλα, ενώ επικαλούνταν την ουδετερότητα, ακολούθησε σταθερή πολιτική φιλίας με τη Βρετανία, τη μεγαλύτερη ναυτική δύναμη της εποχής.
 ήρθε να κυβερνήσει ο …έμπειρος στρατιωτικός ο οποίος προσπάθησε με κοινωνικά μέτρα να προσεγγίσει αγρότες και εργάτες, αλλά αυτοί οι αχάριστοι δεν ανταποκρίθηκαν. Αυτός όμως ( ο Μεταξάς ντε) προετοίμασε την Ελλάδα για τον πόλεμο που ερχόταν.



Πάμε να δούμε τώρα τις οδηγίες που δίνει το βιβλίο του δασκάλου στον εκπαιδευτικό.



Προσέξτε την οδηγία 4.
Επίσης προσέξτε ότι πουθενά δε ζητιέται να εξηγηθεί στα παιδιά τι είναι ο φασισμός. 



Δε νομίζετε πως όλα αυτά είναι βούτυρο στο ψωμί της Χρυσής Αυγής; Ότι κάνει το έργο της ευκολότερο στην προσέγγιση των παιδιών μέσα από διόδους που ανοίγει το ίδιο το σχολείο; 

Δεν υπάρχουν σχόλια: