Τρίτη 26 Μαρτίου 2013

Γ. Γκιόκας: Προσαρμόζουν την εκπαίδευση στις ανάγκες της αγοράς


Ως έναν ακόμα κρίκο στο θεσμικό πλαίσιο της αξιολόγησης και των συνολικότερων αλλαγών σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, χαρακτήρισε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας την «Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση», καταψηφίζοντας το νομοσχέδιο για τη σύστασή της.
Όπως είπε, οι βαρύγδουπες εκφράσεις που χρησιμοποιούνται, όπως «αξιολόγηση» και «ποιότητα», δεν μπορούν να κρύψουν τη σημερινή πραγματικότητα στην εκπαίδευση, που είναι συντριπτική για τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών.
Ο Γιάννης Γκιόκας, απαντώντας σε όσους ισχυρίζονται πως δε νοείται αντίθεση στην αξιολόγηση, αλλά στον τρόπο που αυτή θα γίνει, τόνισε πως δεν υπάρχει «καλή» και «κακή» αξιολόγηση. «Στα πλαίσια της σημερινής πολιτικής, του σημερινού συστήματος που προσαρμόζει ολοένα και περισσότερο την εκπαίδευση σε όλες της τις βαθμίδες στις ανάγκες της αγοράς, όποιος τρόπος αξιολόγησης και αν επιλεγεί, η κατεύθυνση, η φιλοσοφία, η γενική γραμμή θα είναι αντιδραστική, αντιλαϊκή, θα είναι ενάντια στα λαϊκά μορφωτικά δικαιώματα».
Έφερε συγκεκριμένα παραδείγματα για τις αρνητικές συνέπειες της αξιολόγησης σε μια σειρά χώρες, με έμφαση στο περίφημο φινλανδικό μοντέλο, που έχει ως στόχο του να κάνει τους μαθητές πιο ανταγωνιστικούς. Υπογράμμισε πως είναι τεράστια η διαφορά μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας που έχει στόχο να κάνει ανταγωνιστικούς τους μαθητές και μια εκπαιδευτική διαδικασία που θα έχει στόχο τη μόρφωση των παιδιών. Πρόσθεσε, επίσης, πως η ανταγωνιστικότητα στην εκπαίδευση, σημαίνει απόκτηση δεξιοτήτων, ληξιπρόθεσμων γνώσεων με στόχο τη διαμόρφωση ενός εργαζόμενου που θα καταρτίζεται και θα επανακαταρτίζεται ως αναλώσιμος εργαζόμενος.
Η αξιολόγηση, τόνισε ο βουλευτής του ΚΚΕ, θα συμβάλει προκειμένου να προχωρήσουν μια σειρά αναδιαρθρώσεις και η προσαρμογή των εκπαιδευτικών και της σχολικής κοινότητας σε αυτές. Προειδοποίησε πως θα οδηγήσει σε κατηγοριοποίηση και ταξική διαφοροποίηση των σχολείων, ενώ συνδέεται και με την υπονόμευση του δικαιώματος στη μόνιμη και σταθερή δουλειά και με τις απολύσεις εκπαιδευτικών.
Επισημαίνοντας τη ριζική αντίθεση του ΚΚΕ με αυτή την πολιτική, σημείωσε πως η αντίθεση αυτή συνδέεται με την πάλη για δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση, για ριζικές αλλαγές προς όφελος του λαού σε επίπεδο οικονομίας και εξουσίας.
902.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: