Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2012

Από δικαίωμα, εμπόρευμα το σχολικό βιβλίο

Κάθε έννοια δημόσιας δωρεάν Παιδείας καταργεί η πρόβλεψη του προϋπολογισμού για «περικοπή του κόστους των βιβλίων των μαθητών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς τα βιβλία θα χρεώνονται στους γονείς των μαθητών για το σχολικό έτος με υποχρέωση επιστροφής ή αλλιώς πληρωμής για όσα δεν επιστραφούν», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται.
Δεν είναι μόνο πρόκληση γιατί κάνει την Παιδεία και το σχολικό βιβλίο - που είναι χρήσιμο διαχρονικά και όχι μόνο για τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς - υποχρέωση αντί για αδιαπραγμάτευτο δικαίωμά του. Είναι πρόκληση και γιατί πρόκειται για βιβλία που πολύ απέχουν από τη μόρφωση που αξίζουν τα παιδιά και βρίθουν από αντιδραστικό περιεχόμενο. Καλείται, για παράδειγμα, ο γονιός να πληρώσει για ένα βιβλίο που, σύμφωνα και με σχετικές οδηγίες του μηχανισμού της εκπαίδευσης, δε διδάσκεται - τουλάχιστον στο σύνολό του - επειδή δεν μπορούν να το καταλάβουν οι μαθητές (Μαθηματικά Β' Δημοτικού)! `Η ένα βιβλίο που παρουσιάζει σαν... «κολλητούς» τον Στάλιν με τον Χίτλερ, αναφέροντας ανάμεσα σε άλλα ανιστόρητα ότι «ο Χίτλερ, διαρρηγνύοντας τις φιλικές ως τότε σχέσεις του με τον Στάλιν, είχε καταρτίσει το σχέδιο "Μπαρμπαρόσα"» (Ιστορία Γ' Λυκείου).

Βιβλία δωρεάν, κυρίως βιβλία που θα μορφώνουν, που θα αποτελούν εργαλεία για να έρθει το παιδί σε επαφή με το πώς πραγματικά λειτουργεί ο κόσμος, όπως και η πραγματική μόρφωση δεν είναι στα σχέδια των μονοπωλίων που θέλουν να ορίζουν τις ζωές του λαού. Θα έρθουν μέσα από τους αγώνες για μία παιδεία που θα «αξιολογείται» με βάση το πόσο ανταποκρίνεται στις σύγχρονες πραγματικές ανάγκες. Η πραγματική Παιδεία, που έχει σαν αποστολή την πραγματική μόρφωση όλων των παιδιών, δεν περνά από το πορτοφόλι του γονιού. Περνά μέσα από τη σύγκρουση με όσους βάζουν στο ζύγι των συμφερόντων το δικαίωμα στη μόρφωση. Η Παιδεία κατακτιέται μόνο στους δρόμους και δε χαρίζεται στο λαό που καλείται πια να πληρώσει και για τα... εργαλεία χειραγώγησής του
ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ

Δεν υπάρχουν σχόλια: