Πέμπτη 12 Μαρτίου 2015

Το 2014 οι ναυτιλιακές πλήρωσαν φόρους 80 εκατ. έναντι 152 εκατ. που πλήρωσαν οι ναυτικοί


Yπάρχουν κλάδοι της οικονομίας οι οποίοι ενώ έμειναν ουσιαστικά αλώβητοι από την οικονομική κρίση, δεν συμβάλλουν στα έσοδα ανάλογα με την φοροδοτική τους δύναμη... Χαρακτηριστική περίπτωση ο εφοπλισμός. 
Η έκτακτη εισφορά της ναυτιλιακής κοινότητας για την αντιμετώπιση της κρίσης, παραμένει εθελοντική, όταν η έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης για τους υπόλοιπους …ιθαγενείς όχι μόνο είναι υποχρεωτική, αλλά επιβάλλεται και φέτος με έκπτωση 30%, ενώ υποτίθεται ότι θα καταργούνταν από πέρυσι. Η μόνιμη παρουσία της στο βίο των φορολογουμένων με εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ το χρόνο, είναι σχεδόν δεδομένη, καθώς δεν προβλέπεται η κατάργησή της ούτε από το πρόγραμμα της νέας κυβέρνησης.
Η υπερφορολόγηση των συνήθων φορολογικών υποζυγίων θα συνεχίζεται στο …διηνεκές όσο δεν «αγγίζονται» η φοροδιαφυγή, το λαθρεμπόριο, η διαφθορά και ορισμένες «ιερές αγελάδες» του εγχώριου οικονομικού γίγνεσθαι.
Οι φοροαπαλλαγές και μόνο που απολαμβάνουν οι ναυτιλιακές εταιρίες είναι προκλητικές, όταν για τα φυσικά πρόσωπα αλλά και άλλες νομικές οντότητες, έχουν ουσιαστικά καταργηθεί.
Ιδιαίτερη αίσθηση προκαλεί το εξής στοιχείο: όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες με ελληνική σημαία κατέβαλλαν για το 2013 (οικονομικό έτος 2014) συνολικούς φόρους (εισοδήματος, υπεραξίας κλπ.) 80 εκατ. ευρώ, όταν τα ελάχιστα ελληνικά πληρώματα που έχουν απομείνει στα πλοία υπό ελληνική σημαία κατέβαλλαν για το ίδιο έτος 152 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τα στοιχεία που προκύπτουν από τις φορολογικές τους δηλώσεις!
Ενδεικτικά κάποιες από τις φοροαπαλλαγές.
 1. Απαλλάσσονται από οποιοδήποτε φόρο εισοδήματος τα κέρδη που προκύπτουν από την εκμετάλλευση πλοίων υπό ελληνική σημαία.
2. Απαλλάσσεται από κάθε φορολογία η υπεραξία που μπορεί να πραγματοποιηθεί είτε από την πώληση κάποιου πλοίου, υπό ελληνική σημαία, είτε από την είσπραξη ασφαλιστικής αποζημίωσης είτε από άλλη αιτία.
3. Μειώνεται ο φόρος στα πλοία της α' κατηγορίας, αν αποδειχθεί ότι το πλοίο αργεί λόγω επισκευών, ελλείψεως εργασίας ή άλλης αιτίας. Οι ημέρες αργίας πρέπει να υπερβαίνουν τους δύο συνεχόμενους μήνες. Για τα πλοία β' κατηγορίας, οι ημέρες αργίας πρέπει να υπερβαίνουν τις 20.
4. Απαλλάσσονται από τον φόρο πλοία α' κατηγορίας, ναυπηγούμενα στην Ελλάδα, αρκεί να τίθενται κάτω από ελληνική σημαία για πρώτη φορά.
5. Απαλλάσσονται κατά 2/3 του φόρου πλοία β' κατηγορίας, ηλικίας μικρότερης των 20 ετών, που υφίστανται επισκευές στην Ελλάδα, το κόστος των οποίων είναι διπλάσιο της αγοραίας αξίας τους.
6. Απαλλάσσονται από το φόρο πλοία β' κατηγορίας που ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα και βρίσκονται υπό ελληνική σημαία.
7. Μειώνεται η εισφορά προς το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) για τα πλοία που αποδεδειγμένα αργούν λόγω επισκευών, ελλείψεως εργασίας ή άλλης αιτίας.
8. Απαλλάσσεται από κάθε φόρο, τέλος ή εισφορά ή κράτηση το εισόδημα που αποκτάται από εταιρείες χαρτοφυλακίου που κατέχουν αποκλειστικά μετοχές εταιρειών πλοιοκτητριών που βρίσκονται υπό ελληνική ή ξένη σημαία και τα πλοία είναι συμβεβλημένα με το ΝΑΤ.
9. Απαλλάσσονται από τη φορολογία πλοία α' κατηγορίας, που ναυπηγήθηκαν στην Ελλάδα και είναι μπαίνουν υπό ελληνική σημαία.
10. Απαλλάσσονται από τη φορολογία πλοία α' κατηγορίας που υφίστανται ανακατασκευές ή αντικατάσταση των μηχανημάτων τους στην Ελλάδα.
11. Μείωση του φόρου κατά 50% σε πλοία και κρουαζιερόπλοια α' κατηγορίας υπό ελληνική σημαία.


Πηγή:ertopen.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: