Αγαπητοί συνάδελφοι,
Ζούμε σε δύσκολους και σύνθετους καιρούς και τα νέα παιδιά σε ακόμη πιο δύσκολους. Τα γυροφέρνει όχι μόνο η ανεργία, η φτώχια και η ανέχεια αλλά και τα σκοτάδια της πιο βαθιάς αντίδρασης, της βαρβαρότητας του πολέμου που ξαναγεννιέται, ο εθνικισμός και ο κοσμοπολιτισμός και η υποκουλτούρα, ο ρατσισμός και τα αδιέξοδα του ατομισμού, της ναρκωκουλτούρας.
Δεν μπορούμε και δεν έχουμε το δικαίωμα να μένουμε αδρανείς, αμέτοχοι, παθητικοί.
Με την έναρξη της σχολικής χρονιάς φιλοδοξούμε να κάνουμε μια νέα αρχή σε ένα πολύ σημαντικό καθήκον: μέσα από τη δράση μας, το ρόλο μας μέσα στην τάξη, στο μάθημα, να υπερασπιστούμε το μέλλον των παιδιών μας. Να κάνουμε τους μαθητές μας μορφωμένους, αγωνιστές.
Γι’ αυτό, απευθυνόμαστε σε όλους τους εκπαιδευτικούς που κατανοούν το μέγεθος της επίθεσης στο νου και την ψυχή των μαθητών μας, συνειδητοποιούν το μερίδιο ευθύνης που έχουμε.
Θεωρούμε ότι κάθε καλοπροαίρετος δάσκαλος και καθηγητής, κάθε τίμιος παιδαγωγός, κάθε αγωνιστής εκπαιδευτικός, κάθε συνάδελφος που θέλει "να δει τον ήλιο να σηκώνεται λίγο ψηλότερα", πρέπει να δώσει τη μάχη αυτή. Υπάρχει πλειάδα τέτοιων ανθρώπων και ας μην έχουμε την ίδια αντίληψη σε όλα τα ζητήματα.
Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας, προτείνουμε τρόπους, πρωτοβουλίες, δραστηριότητες και ανοίγουμε διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα για μια πολιτιστική μορφωτική παρέμβαση με προσανατολισμό στη μαθητική νεολαία, με διάρκεια και σταθμούς, με την αξιοποίηση μορφών τέχνης και πολιτισμού.
Φιλοδοξούμε, μέσα από μια συστηματική μορφωτική πολιτιστική παρέμβαση, να κάνουμε κοινωνούς τους μαθητές μας με τις πιο ριζοσπαστικές αξίες και ιδανικά, τις πιο πρωτοπόρες ιδέες και θέσεις του λαϊκού κινήματος.
Γιατί αυτός είναι πραγματικός παιδαγωγός. Αυτός που από ηθική και αισθητική άποψη μπολιάζει τις ψυχές των παιδιών με τις πανανθρώπινες αξίες της ισότητας, της αλληλεγγύης, του δίκιου των λαών. Είναι αυτός που ενσαρκώνει και εμπνέει στα παιδιά τον αγώνα για την ειρήνη, ενάντια στους άδικους πολέμους, ενάντια στους ιμπεριαλιστικούς πολέμους. Που συμβάλλει με την αγωνιστική του στάση στην απόρριψη των πρότυπων της υποκουλτούρας, της εγκληματικότητας, της καταστολής, του ρατσισμού, της ξενοφοβίας, και γενικότερα της σαπίλας του καπιταλισμού.
Είναι εύκολος αυτός ο δρόμος; Όχι! Έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα σύστημα που τα δίνει όλα για να φτιάξει ένα σχολείο που θα αναπαράγει τον σκοταδισμό, το ψέμα, την ιστορική διαστρέβλωση. Ένα σχολείο που τελικά απαξιώνει τη γνώση, αποθεώνει τον ανταγωνισμό. Έχουμε απέναντι μας τη λεγόμενη αξιολόγηση που θέλει να μας ελέγξει πιο στενά για το τι και πώς διδάσκουμε μέσα στην τάξη.
Γνωρίζουμε τις δυσκολίες. Όμως σε αυτούς που έτυχαν πολλά πρέπει να κάνουν και πολλά!
Έχουμε συνείδηση ότι οι εκπαιδευτικοί που θα εμπλακούν σε μια τέτοια προσπάθεια έρχονται σε σύγκρουση με την κατεύθυνση του σχολείου. Χρειάζεται καλή και έγκαιρη προετοιμασία, πλατιά σύνδεση με γονείς και μαθητές, άνοιγμα στην γειτονιά, έτσι ώστε, όπου είναι δυνατόν, αυτές οι εκδηλώσεις να δένονται ζωντανά και με τα λαϊκά προβλήματα στην ευρύτερη κοινότητα της περιοχής, του Δήμου, με την παρουσία και δράση των μαζικών λαϊκών φορέων κ.λ.π.
Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι στις πρώτες συνεδριάσεις του Συλλόγου Διδασκόντων πρέπει να είμαστε έτοιμοι να βάλουμε σαν θέμα εκδηλώσεις, δραστηριότητες με επίκεντρο το σχολείο και τους μαθητές. Μπορούμε να αξιοποιήσουμε προϋπάρχουσα εμπειρία στο σχολείο που μπορεί να συνεχιστεί, συναδέλφους με παλιότερη δραστηριότητα, να αξιοποιήσουμε γονείς που έχουν ενασχόληση και δράση και μπορούν να βοηθήσουν.
Αρωγός μας σε αυτή την προσπάθεια είναι ό,τι πιο προοδευτικό γέννησε η ανθρώπινη σκέψη στο πέρασμα των αιώνων.
Το κλασσικό προοδευτικό βιβλίο, η ταινία, η μουσική που αφήνει στην παιδική και νεανική ανεξίτηλα τα σημάδια της, που ενεργοποιεί στη δράση. Στηριζόμαστε στις σελίδες του περιοδικού "Θέματα Παιδείας" και των εκδόσεών του.
Η πρόταση που δίνουμε παρακάτω είναι ανοιχτή!
Κάθε καλοπροαίρετος συνάδελφος μπορεί να στείλει προτάσεις, να εμπλουτίσει τη συλλογική μας σκέψη, να δώσει μια εικόνα για το πώς κύλησε η προσπάθειά του, τι συμπεράσματα βγάζει.
Σε κάθε περίπτωση, το κύριο είναι να αναζητήσουμε μορφές και τρόπους που θα εμπλέκουν ενεργά τους μαθητές δίνοντάς τους ερεθίσματα για πρωτοβουλία. Να γίνει το πλέγμα των πολιτιστικών, μορφωτικών δραστηριοτήτων μας έναυσμα, αφετηρία, βήμα γνώσης και προσέγγισης των ιδεών και των επιτευγμάτων του λαού μας, όταν μπολιάστηκε και καθοδηγήθηκε στην δράση του από αυτές.
Η ίδια η μαθητική νεολαία να κάνει βήματα στην συλλογική δράση και να εμπιστευτεί τη δύναμή της, αυτής της οργανωμένη πάλης δίπλα στο λαϊκό κίνημα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου