Οι συζητήσεις και η διαμάχη γύρω από τον τρόπο που
παρουσιάζονται οι φθόγγοι στο νέο βιβλίο Γραμματικής των τελευταίων
τάξεων του Λυκείου, έχουν απλωθεί στον έντυπο και ηλεκτρονικό Τύπο, με
αφορμή ένα άρθρο μιας δασκάλας μέλους του συλλόγου εκπαιδευτικών
«Αλέξανδρος Δελμούζος». Δε θα σταθούμε στην ουσία αυτής της συζήτησης,
που η ρίζα της πρέπει να αναζητηθεί σε αρκετές δεκαετίες πίσω, σε στάδια
απλοποίησης που υπέστη η γλώσσα μας (όχι κατ' ανάγκη πάντα σωστά) και
μαζί της οι φθόγγοι που προφέρουμε και κατ' επέκταση και η Γραμματική
που αποτυπώθηκε σ' αυτή που γνωρίζουμε σήμερα από τον Τριανταφυλλίδη...
Αυτή η συζήτηση όμως έχει προκαλέσει ποικίλα σχόλια για τους ίδιους τους
εκπαιδευτικούς και την Εκπαίδευση.
Ανάμεσα στα σχόλια που έχουν
γραφτεί, είναι και αυτά που συμπυκνώνει με χτεσινό άρθρο στην
«Καθημερινή» ο Π. Μανδραβέλης, που επαναφέρουν το θέμα της «αξιολόγησης»
των εκπαιδευτικών. Λίγο πολύ, λένε διάφοροι και μαζί τους ο Π.
Μανδραβέλης: Εδώ υπάρχουν εκπαιδευτικοί που δεν μπορούν να ξεχωρίσουν τα
γράμματα από τους φθόγγους... αξιολογήστε τους και απολύστε τους!
Βρήκαν την ευκαιρία να βγάλουν τα μαχαίρια...
***


