Το ΚΚΕ κατέθεσε 4 τροπολογίες στο νομοσχέδιο για την Παιδεία. Χωρίς να θεωρούμε λιγότερο σοβαρές τις άλλες τρεις , πως θα μπορούσαμε άλλωστε να βάλουμε στη ζυγαριά τα οξυμένα λαϊκά προβλήματα, όμως ειδικά αυτή η τροπολογία , που έχει σχέση με την ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων,μας "τσίγκλησε " λίγο.
Για να καταλάβουμε δηλαδή, με αυτή της την άρνηση η κυβέρνηση πέρα από το γεγονός ότι αθωώνει τις προηγούμενες για όλα όσα έκαναν προκειμένου να εμποδίσουν την ανάπτυξη των μαθητικών κινητοποιήσεων, σκοπεύει να εφαρμόσει το συγκεκριμένο νομοθετικό πλαίσιο για αγώνες ,που σίγουρα θα ξεσπάσουν, στο μέλλον;
Να θυμίσουμε και να θυμηθούμε , με ποιους τρόπους προσπάθησαν να υπονομεύσουν τους μαθητικούς αγώνες την περίοδο που υπουργός Παιδείας ήταν ο Γεράσιμος Αρσένης και αργότερα. Φυσικά μέχρι και πέρσι το μοτίβο ήταν ακριβώς ίδιο. Όταν ξεσπούσαν αγώνες εξαιτίας των ιδιαίτερα οξυμένων προβλημάτων, έπαιρνε μπρος ο μηχανισμός των προβοκατόρων, των αγανακτισμένων , συνεπικουρούμενοι και από τους δημοσιογράφους των ΜΜΕ και οι μαθητές οδηγούνταν σε δίκες.Όλος ο τρομοθίασος επί σκηνής να παίζει το ίδιο ακριβώς έργο με τον ίδιο ακριβώς τρόπο για χρόνια.Να υποθέσουμε ότι κρίνετε επιτυχημένο το σενάριο και θα το συνεχίσετε έτσι ακριβώς;
Διαβάστε λοιπόν απόσπασμα από δημοσίευμα του ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗ του Δεκέμβρη 1998, για να διαπιστώσετε πως ακριβώς "παιζόταν" και συνεχίσει να "παίζεται" το άθλιο παιχνίδι τους.
Σε
αυτή την προσπάθεια, χρησιμοποιούν
όλους τους μηχανισμούς και τα μέσα που
διαθέτουν:
- ΜΜΕ και δημοσιογράφους, για να συκοφαντήσουν το μαθητικό κίνημα, να προβάλουν μια λογική στείρας άρνησης, αποσιωπώντας το διεκδικητικό πλαίσιο των μαθητών, που μιλά για σύγχρονο - δημόσιο και δωρεάν βασικό ενιαίο 12χρονο σχολείο, σύγχρονη μόρφωση, αύξηση των δαπανών για την παιδεία.
- Προβοκάτορες και χαφιέδες, για να σπάνε αυτοκίνητα και να ρίχνουν μολότοφ, δίνοντας την ευκαιρία στα κανάλια και τις εφημερίδες να προβάλλουν φωτιές και να αγνοούν διαδηλώσεις 15.000 μαθητών, συκοφαντώντας το ίδιο το μαθητικό κίνημα.
- Προϊσταμένους και διευθυντές σχολείων σε ρόλο τρομοκράτη των μαθητών και των γονιών τους, στην προσπάθεια αποτροπής των μαθητικών αγώνων.
- "Αγανακτισμένους γονείς", που διαμαρτύρονται ενάντια στους μαθητικούς αγώνες, κατασυκοφαντώντας τους μαθητές.
- Εισαγγελείς και ασφαλίτες σε νέο "εκπαιδευτικό" ρόλο, ο οποίος φυσικά συμβαδίζει με τη λογική του "διά ροπάλου" περάσματος της κυβερνητικής πολιτικής, την οποία συναντήσαμε στις αγροτικές κινητοποιήσεις, στις διαδηλώσεις όσων αγωνίζονται, στις αίθουσες των δικαστηρίων που έχουν μετατραπεί σε βιομηχανία έκδοσης δικαστικών αποφάσεων με τίτλο "παράνομη και καταχρηστική", ενάντια σε οποιαδήποτε απεργιακή κινητοποίηση κλπ.
Όμως τα προβλήματα στα σχολεία είναι γνωστά ,άλυτα εδώ και δεκαετίες και στη νέα χρονιά αναμένεται να είναι ακόμα πιο οξυμένα. Είναι λογικό και απολύτως φυσιολογικό οι μαθητές να αντιδράσουν για τις ελλείψεις εκπαιδευτικών, βιβλίων , τις κρύες αίθιουσες , την ελλειψη απαραίτητων κονδυλίων για τη μεταφορά τους, τους πεινασμένους συμμαθητές τους... Ποιους τρόπους αντίδρασης έχουν; Αυτούς που και εσείς σαν αντιπολίτευση υποστηρίζατε. Τώρα τι θα κάνετε; Θα βάλετε πάλι μπρος τα μαθητοδικεία; Εκτός και αν έχετε κατά νου να προτείνετε στους μαθητές την καλλιέργεια κάνναβις , για...ιατρικούς σκοπούς πάντα, προκειμένου να αποκτήσουν οικονομική αυτοτέλεια οι σχολικές επιτροπές. Με όσα παρακολουθήσαμε στο Σύνταγμα , στη ΣΥΡΙΖΟμπαφομάζωξη, σας έχω ικανούς. Ή μήπως θα αρχίσετε το παλιό κλασικό κόλπο περί "υποκίνησης από το ΚΚΕ" και "καπέλου της ΚΝΕ";
Πρόσφατα βέβαια η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ πρωτοστάτησε στην αποποινικοποίηση του χασισιού. Προφανώς δε θα σας χάλαγε καθόλου η διάδοση του και η χρήση στη νεολαία. Μια νεολαία μαστουρωμένη είναι ο μύχιος πόθος της πλουτοκρατίας. Έτσι θα ήταν ευκολότερα τα πράγματα γιατί θα είχατε μια νεολαία απολύτως χειραγωγημένη στα μετρα που η αστική τάξη θέλει. Οι εικόνες που έκαναν το γύρω του διαδικτύου είναι δηλωτικές των προθέσεων σας. Φαίνεται πως η άρνηση του υπουργού είναι ενταγμένη σε αυτούς τους σχεδιασμούς σας.
Πρόσφατα βέβαια η νεολαία του ΣΥΡΙΖΑ πρωτοστάτησε στην αποποινικοποίηση του χασισιού. Προφανώς δε θα σας χάλαγε καθόλου η διάδοση του και η χρήση στη νεολαία. Μια νεολαία μαστουρωμένη είναι ο μύχιος πόθος της πλουτοκρατίας. Έτσι θα ήταν ευκολότερα τα πράγματα γιατί θα είχατε μια νεολαία απολύτως χειραγωγημένη στα μετρα που η αστική τάξη θέλει. Οι εικόνες που έκαναν το γύρω του διαδικτύου είναι δηλωτικές των προθέσεων σας. Φαίνεται πως η άρνηση του υπουργού είναι ενταγμένη σε αυτούς τους σχεδιασμούς σας.
Έχω την εντύπωση ,πως και οι ίδιοι γνωρίζετε, ότι το κίνημα θα πάρει το δρόμο του όσους τρόπους και να μηχανευτείτε. Η εργατική τάξη , το ταξικό κίνημα, δε θα αφήσει τα παιδιά του βορά στον κάθε χασισέμπορο, στον κάθε "αριστερό" υπηρέτη της πλουτοκρατίας , για να τα μετατρέψει σε δούλους. Αυτή η γενιά θα πάρει την εξουσία από τα χέρια της αστικής τάξης. Να είστε σίγουροι πως εσείς θα έχετε τη χαρά να τους την παραδώσετε.
Τροπολογίες του ΚΚΕ στο νομοσχέδιο για την Παιδεία
Η τροπολογία για ποινικοποίηση των μαθητικών αγώνων, στην αιτιολογική έκθεση μεταξύ άλλων αναφέρεται: «Από την προηγούμενη δεκαετία και μέχρι σήμερα, οι δίκαιοι αγώνες των μαθητών βρέθηκαν στο στόχαστρο των κυβερνήσεων. Είτε ξεσηκώνοντας ένα κλίμα περί υποκίνησης των μαθητών, είτε κραδαίνοντας το μαστίγιο του αυταρχισμού, οι κυβερνήσεις επιδίωξαν να εμποδίσουν τις αγωνιστικές διεκδικήσεις των μαθητών, που αυτοί αποφάσιζαν μέσα από τις γενικές τους συνελεύσεις. Βρίσκεται ακόμα σε ισχύ η απαράδεκτη από 4.12.1999 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, η οποία κυρώθηκε με το ν. 2811/2000 (ΦΕΚ 62Α) και η οποία ποινικοποιεί τους μαθητικούς αγώνες. Με όργανο την πιο πάνω ΠΝΠ και τον κυρωτικό αυτής νόμο, επιχειρείται η καταστολή των αγώνων των μαθητών, αλλά και η αποτροπή της οργάνωσης των αγώνων τους. Εκατοντάδες μαθητές έχουν συρθεί στα δικαστήρια, και πολλοί εξ αυτών έχουν καταδικαστεί σε εφαρμογή της παραπάνω ΠΝΠ και του κυρωτικού αυτής νόμου».
Για τους μαθητές της Κεφαλονιάς προτείνει διευκολύνσεις στους τελειόφοιτους μαθητές «Λόγω του σεισμού που έπληξε την περιοχή της Κεφαλονιάς, και των συνακόλουθων προβλημάτων που προκάλεσε ειδικά στην ομαλή προετοιμασία των υποψηφίων των ανώτερων και ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων». (Διαβάστε αναλυτικά ΕΔΩ).
Για την αλλαγή ειδικοτήτων των φετινών απόφοιτων των ΕΠΑΛ αναφέρει: «Σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι φετινοί απόφοιτοι των ΕΠΑΛ (Ομάδα Α) που αναγκάστηκαν να αλλάξουν τομέα και ειδικότητα λόγω της εφαρμογής του Νόμου 4186/2013. Κατά το τρέχον σχολικό έτος 2014 - 15, οι μαθητές αυτοί (του παλαιού τύπου ΕΠΑΛ) είναι τελειόφοιτοι και προετοιμάζονται για τις εισαγωγικές εξετάσεις στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Οι υποψήφιοι, στη συντριπτική τους πλειονότητα της «Ομάδας Α'», με τις Ειδικές Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΕΠΑΛ, διεκδικούν την εισαγωγή τους στις αντίστοιχες των ειδικοτήτων τους σχολές των ΤΕΙ. Το πρόβλημα είναι ότι με το υπάρχον νομοθετικό πλαίσιο, κανένας απόφοιτος δεν μπορεί να έχει πρόσβαση στις σχολές των ΤΕΙ που αντιστοιχούν στους καταργημένους Τομείς Υγείας - Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών». (Διαβάστε αναλυτικά ΕΔΩ).
Για τους φοιτητές που χάνουν τον έναν ή και τους δύο γονείς κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους αναφέρεται: «Προτείνεται η τροποποίηση του άρθρου 53 του νόμου 4264/2014 (όπως αυτό τροποποιήθηκε με το ν. 4301/2014 άρθρα 38 και 39) περί μεταφοράς θέσης φοιτητών, κατά την περίπτωση που ο φοιτητής χάνει τον ένα ή και τους δύο γονείς κατά τη διάρκεια φοίτησής του, ώστε να μπορεί να αιτηθεί τη μεταφορά θέσης του κοντά στην εναπομείνασα οικογένειά του, καθώς αλλάζει άρδην η ψυχολογική ή και η οικονομική του κατάσταση». (Διαβάστε αναλυτικά ΕΔΩ).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου