Στο πνεύμα του «ψηφιακού» «νέου σχολείου» που οικοδομείται κινούνται τα συμπεράσματα έρευνας του Ινστιτούτου Οπτικοακουστικών Μέσων (ΙΟΜ) στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση για τη σχέση εκπαίδευσης και μέσων. Ερχεται να προστεθεί στη μονομερή προβολή των «αρετών» της χρήσης υπολογιστών και πολυμέσων στα σχολεία, υποβαθμίζοντας τις σοβαρές και τεκμηριωμένες ενστάσεις που διατυπώνονται από επιστήμονες (διαφόρων τομέων της επιστήμης) σε διεθνές επίπεδο. Ετσι και στην προκειμένη περίπτωση έρχονται να προβληθούν τα αποτελέσματα μιας δήθεν έρευνας που αποτυπώνει την «εμπειρική γνώση» - όπως αναφέρεται - των εκπαιδευτικών σε ό,τι αφορά την εκπαίδευση στα μέσα και την εκπαίδευση με τη χρήση των μέσων. Στην «έρευνα» έλαβαν μέρος μόλις... 81 εκπαιδευτικοί από το χώρο της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (νηπιαγωγοί, δάσκαλοι, σχολικοί σύμβουλοι, διευθυντές σχολείων, προϊστάμενοι).
Οι εκπαιδευτικοί φαίνονται να δηλώνουν στην πλειοψηφία τους την προτίμησή τους στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές στην τάξη. Στους λόγους για τους οποίους παρατηρείται αυτή η προτίμηση, περιλαμβάνονται η «άμεση και εύκολη πρόσβαση στην αναζητούμενη πληροφορία», η ευελιξία, «εναλλακτική πληροφόρηση», η «προϋπάρχουσα εξοικείωση και εμπειρία» κ.ά. που - μπορεί να αποτελούν συστατικά του σχολείου των δεξιοτήτων και της ημιμάθειας που οικοδομείται - ωστόσο δεν έρχονται να συμβάλουν στην κατάκτηση στέρεας γνώσης, την αναζήτηση της επιστημονικής αλήθειας. Οσο για την «ευχάριστη» «βιωματική» «πολυαισθητηριακή προσέγγιση» κλπ. που αναφέρονται στα θετικά της χρήσης υπολογιστών, αυτά είναι χαρακτηριστικά που μπορούν να απολαύσουν οι μαθητές δημιουργικά έχοντας άμεση επαφή με την πραγματικότητα και το περιβάλλον τους και όχι καθισμένοι μπροστά από την οθόνη ενός υπολογιστή...
ΠΗΓΗ: ΠΑΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου