«Καταρχήν, το σχολείο πρέπει να διευκολύνει τα παιδιά και τους εφήβους να ζήσουν και ν' απολαύσουν κατά τον καλύτερο τρόπο την ωραιότερη ίσως φάση της ζωής του ανθρώπου. Η αδιαμφισβήτητη ανάγκη προετοιμασίας και εξοπλισμού του νέου ανθρώπου, ώστε να ανταποκριθεί μ' επιτυχία στις απαιτήσεις της μελλοντικής ζωής του, δεν πρέπει να αποκλείει τα παραπάνω. Ίσα -ίσα η προσφορά γνώσεων, η αισθητική και φυσική αγωγή, γενικά το περιεχόμενο και η λειτουργία του σχολείου, πρέπει να καθιστούν πιο ενδιαφέρουσα και πιο ευχάριστη την παιδική και εφηβική ζωή…..»
«Σήμερα το επίπεδο της γνώσης, της επιστήμης, του ρόλου της στην παραγωγή, απαιτεί όλο και περισσότερο ανθρώπους βαθιά καλλιεργημένους και αρμονικά αναπτυγμένους, ικανούς να βλέπουν όχι μόνο έναν κλάδο αλλά όλο το δάσος, το κοινωνικό σύστημα παραγωγής, ανθρώπους με επιστημονικό κοσμοθεωρητικό υπόβαθρο. Όχι ανθρώπους αδύναμους, που θα καθορίζουν την πορεία τους στη ζωή, με βάση την κοντινή στενή ατομική προοπτική, τρέχοντας πίσω από τις εξελίξεις. Αλλά ανθρώπους δυνατούς, για να αντιμετωπίζουν όλα τα μελλοντικά προβλήματα που είναι δυνατόν να παρουσιαστούν στη ζωή τους, έχοντας ευρύτερη κοινωνική προοπτική, αποτελώντας συνειδητό συντελεστή της κοινωνικής εξέλιξης. Εδώ όμως δεν ταυτίζονται οι ανάγκες και οι αξιώσεις της άρχουσας τάξης, με τις απαιτήσεις του λαού μας. Κι είναι ορατή η τάση σε όλη την καπιταλιστική Ευρωπαϊκή ΄Ενωση ν' αναπαράγονται άνθρωποι γυμνοί από τον υλικό και πνευματικό πλούτο, τις παραδόσεις και τη συνείδηση της ανθρωπιάς τους…»
(Ενιαίο Δωδεκάχρονο Βασικό Σχολείο, Πρόταση Τμήματος Παιδείας της Κ.Ε του ΚΚΕ)
«Σήμερα το επίπεδο της γνώσης, της επιστήμης, του ρόλου της στην παραγωγή, απαιτεί όλο και περισσότερο ανθρώπους βαθιά καλλιεργημένους και αρμονικά αναπτυγμένους, ικανούς να βλέπουν όχι μόνο έναν κλάδο αλλά όλο το δάσος, το κοινωνικό σύστημα παραγωγής, ανθρώπους με επιστημονικό κοσμοθεωρητικό υπόβαθρο. Όχι ανθρώπους αδύναμους, που θα καθορίζουν την πορεία τους στη ζωή, με βάση την κοντινή στενή ατομική προοπτική, τρέχοντας πίσω από τις εξελίξεις. Αλλά ανθρώπους δυνατούς, για να αντιμετωπίζουν όλα τα μελλοντικά προβλήματα που είναι δυνατόν να παρουσιαστούν στη ζωή τους, έχοντας ευρύτερη κοινωνική προοπτική, αποτελώντας συνειδητό συντελεστή της κοινωνικής εξέλιξης. Εδώ όμως δεν ταυτίζονται οι ανάγκες και οι αξιώσεις της άρχουσας τάξης, με τις απαιτήσεις του λαού μας. Κι είναι ορατή η τάση σε όλη την καπιταλιστική Ευρωπαϊκή ΄Ενωση ν' αναπαράγονται άνθρωποι γυμνοί από τον υλικό και πνευματικό πλούτο, τις παραδόσεις και τη συνείδηση της ανθρωπιάς τους…»
(Ενιαίο Δωδεκάχρονο Βασικό Σχολείο, Πρόταση Τμήματος Παιδείας της Κ.Ε του ΚΚΕ)
Ένα τέτοιο σχολείο ονειρευόμαστε εμείς οι κομμουνιστές. Για ένα τέτοιο σχολείο παλεύουμε μέσα από τους καθημερινούς αγώνες. Ένα τέτοιο σχολείο δημιουργήθηκε και μεγαλούργησε στις χώρες του σοσιαλισμού σε σημείο μάλιστα που ακόμα και σήμερα να αναγνωρίζεται η ανωτερότητά του σε όλα τα επίπεδα.
Την πραγματικότητα του σημερινού σχολείου στην πατρίδα μας τη ζούμε όλοι και είναι ζοφερή.
25.000 εκπαιδευτικοί λείπουν από τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Εύκολο είναι να αντιληφθεί κανείς ότι με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς θα χαθούν χιλιάδες ώρες. Από την άλλη όμως όταν χρειάζεται να χτυπήσουν το κίνημα των εκπαιδευτικών που αντιδρούν στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, τις «χαμένες ώρες» επικαλούνται σαν επιχείρημα. Οι καθαρίστριες είναι απλήρωτες, τα σχολεία κακοσυντηρημένα, χωρίς καν σεισμολογικό έλεγχο. Οι σχολικές επιτροπές σε κατάσταση στάσης πληρωμών. Χιλιάδες παιδιά θα βρεθούν εκτός δομών Ειδικής Εκπαίδευσης.
Φυσικά δεν αποτελούν εξαίρεση τα σχολεία της Αργολίδας όπου τα δεκάδες κενά σε νηπιαγωγούς, δασκάλους, εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας, γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπιστούν με δημιουργία πληθωρικών τμημάτων των 25 ως 30 μαθητών, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την ήδη υποβαθμισμένη μόρφωση που παρέχεται από το σχολείο της αγοράς, το σχολείο της υποταγής στις κατευθύνσεις των πολυεθνικών.
Η απερχόμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχει σοβαρή ευθύνη. Συνέχισε στα ίδια βήματα των προηγούμενων κυβερνήσεων ρίχνοντας επιπλέον στις πλάτες μας το 3ο βάρβαρο μνημόνιο, που ψήφισαν και ΝΔ,ΠΑΣΟΚ,ΠΟΤΑΜΙ, διαλύοντας κυριολεκτικά ότι έχει απομείνει όρθιο, αναγκάζοντας εκπαιδευτικούς να δουλεύουν μέχρι τα 67 με προοπτική τα 70 χρόνια, αξιοποιώντας την περίφημη «εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ» η οποία θα βάλει οριστικά ταφόπλακα στην εκπαίδευση, διαλύοντας, κυριολεκτικά, τα σχολεία.
Αυτή η πολιτική ρημάζει τα σχολεία και στερεί τη μόρφωση των παιδιών της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, για να ενισχυθούν τα κέρδη της πλουτοκρατίας.
Μπροστά στις βουλευτικές εκλογές, η λαϊκή οικογένεια, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να σκεφτούν ότι όσο δε συγκρούεσαι με το μονόδρομο της καπιταλιστικής ανάπτυξης, με την Ευρωπαϊκή Ενωση, η ίδια η καθημερινότητα θα γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη. Αντίθετα, οι καθημερινές μάχες σύγκρουσης είναι αυτές που ανοίγουν το δρόμο για την ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών. Για παράδειγμα, το ΚΚΕ, σήμερα, και όχι στη «Δευτέρα Παρουσία», πρότεινε τροπολογίες που δίνουν ανακούφιση στη λαϊκή οικογένεια, για γεύμα στους μαθητές, για διαγραφή χρεών προς τις ΔΕΚΟ, των σχολείων και των ΑΕΙ - ΑΤΕΙ. Και ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ (μαζί και ο ΣΥΡΙΖΑ 2) που τις απέρριψε.
Είναι ώρα με όπλο την ψήφο μας στο ΚΚΕ και την κοινή δράση εκπαιδευτικών και εργατικού λαϊκού κινήματος , να αντεπιτεθούμε και να δικεδικήσουμε :
Άμεση κάλυψη των κενών! Καμία διδακτική ώρα χαμένη. Έναρξη ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Μαζικούς και μόνιμους διορισμούς. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
20 μαθητές ανά τάξη και 15 στο Νηπιαγωγείο και σε Α’ και Β’ Δημοτικού. Να αποσυρθεί η εγκύκλιος Κουράκη για 27 (+10%) μαθητές, δηλαδή για 30άρια τμήματα!
Επανίδρυση σχολείων που καταργήθηκαν ή συγχωνεύτηκαν.
Ειδικά μέτρα ανακούφισης για τις φτωχές οικογένειες, τους άνεργους για υλικά αναλώσιμα κ.α.
Δωρεάν μετακίνηση όλων των μαθητών.
Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των μαθητών, άμεση υποδομή για δωρεάν παροχή δελτίων υγείας.
Σκέψου, αξιοποίησε την πείρα που έχεις. Το ΚΚΕ βρίσκεται πάντα μπροστά στους καθημερινούς αγώνες για την παιδεία του λαού μας.
Αξιοποίησε τις βουλευτικές εκλογές, καταδίκασε όλα τα άλλα κόμματα που θέλουν η παιδεία να δίνεται ανάλογα με την τσέπη.
Την πραγματικότητα του σημερινού σχολείου στην πατρίδα μας τη ζούμε όλοι και είναι ζοφερή.
25.000 εκπαιδευτικοί λείπουν από τα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Εύκολο είναι να αντιληφθεί κανείς ότι με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς θα χαθούν χιλιάδες ώρες. Από την άλλη όμως όταν χρειάζεται να χτυπήσουν το κίνημα των εκπαιδευτικών που αντιδρούν στις αντιδραστικές αναδιαρθρώσεις, τις «χαμένες ώρες» επικαλούνται σαν επιχείρημα. Οι καθαρίστριες είναι απλήρωτες, τα σχολεία κακοσυντηρημένα, χωρίς καν σεισμολογικό έλεγχο. Οι σχολικές επιτροπές σε κατάσταση στάσης πληρωμών. Χιλιάδες παιδιά θα βρεθούν εκτός δομών Ειδικής Εκπαίδευσης.
Φυσικά δεν αποτελούν εξαίρεση τα σχολεία της Αργολίδας όπου τα δεκάδες κενά σε νηπιαγωγούς, δασκάλους, εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων και εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας, γίνεται προσπάθεια να αντιμετωπιστούν με δημιουργία πληθωρικών τμημάτων των 25 ως 30 μαθητών, υποβαθμίζοντας ακόμα περισσότερο την ήδη υποβαθμισμένη μόρφωση που παρέχεται από το σχολείο της αγοράς, το σχολείο της υποταγής στις κατευθύνσεις των πολυεθνικών.
Η απερχόμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ έχει σοβαρή ευθύνη. Συνέχισε στα ίδια βήματα των προηγούμενων κυβερνήσεων ρίχνοντας επιπλέον στις πλάτες μας το 3ο βάρβαρο μνημόνιο, που ψήφισαν και ΝΔ,ΠΑΣΟΚ,ΠΟΤΑΜΙ, διαλύοντας κυριολεκτικά ότι έχει απομείνει όρθιο, αναγκάζοντας εκπαιδευτικούς να δουλεύουν μέχρι τα 67 με προοπτική τα 70 χρόνια, αξιοποιώντας την περίφημη «εργαλειοθήκη του ΟΟΣΑ» η οποία θα βάλει οριστικά ταφόπλακα στην εκπαίδευση, διαλύοντας, κυριολεκτικά, τα σχολεία.
Αυτή η πολιτική ρημάζει τα σχολεία και στερεί τη μόρφωση των παιδιών της εργατικής τάξης και των φτωχών λαϊκών στρωμάτων, για να ενισχυθούν τα κέρδη της πλουτοκρατίας.
Μπροστά στις βουλευτικές εκλογές, η λαϊκή οικογένεια, οι εκπαιδευτικοί πρέπει να σκεφτούν ότι όσο δε συγκρούεσαι με το μονόδρομο της καπιταλιστικής ανάπτυξης, με την Ευρωπαϊκή Ενωση, η ίδια η καθημερινότητα θα γίνεται ολοένα και πιο δύσκολη. Αντίθετα, οι καθημερινές μάχες σύγκρουσης είναι αυτές που ανοίγουν το δρόμο για την ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών. Για παράδειγμα, το ΚΚΕ, σήμερα, και όχι στη «Δευτέρα Παρουσία», πρότεινε τροπολογίες που δίνουν ανακούφιση στη λαϊκή οικογένεια, για γεύμα στους μαθητές, για διαγραφή χρεών προς τις ΔΕΚΟ, των σχολείων και των ΑΕΙ - ΑΤΕΙ. Και ήταν ο ΣΥΡΙΖΑ (μαζί και ο ΣΥΡΙΖΑ 2) που τις απέρριψε.
Είναι ώρα με όπλο την ψήφο μας στο ΚΚΕ και την κοινή δράση εκπαιδευτικών και εργατικού λαϊκού κινήματος , να αντεπιτεθούμε και να δικεδικήσουμε :
Άμεση κάλυψη των κενών! Καμία διδακτική ώρα χαμένη. Έναρξη ενισχυτικής διδασκαλίας και πρόσθετης διδακτικής στήριξης. Μαζικούς και μόνιμους διορισμούς. Μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων στην εκπαίδευση χωρίς όρους και προϋποθέσεις.
20 μαθητές ανά τάξη και 15 στο Νηπιαγωγείο και σε Α’ και Β’ Δημοτικού. Να αποσυρθεί η εγκύκλιος Κουράκη για 27 (+10%) μαθητές, δηλαδή για 30άρια τμήματα!
Επανίδρυση σχολείων που καταργήθηκαν ή συγχωνεύτηκαν.
Ειδικά μέτρα ανακούφισης για τις φτωχές οικογένειες, τους άνεργους για υλικά αναλώσιμα κ.α.
Δωρεάν μετακίνηση όλων των μαθητών.
Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των μαθητών, άμεση υποδομή για δωρεάν παροχή δελτίων υγείας.
Σκέψου, αξιοποίησε την πείρα που έχεις. Το ΚΚΕ βρίσκεται πάντα μπροστά στους καθημερινούς αγώνες για την παιδεία του λαού μας.
Αξιοποίησε τις βουλευτικές εκλογές, καταδίκασε όλα τα άλλα κόμματα που θέλουν η παιδεία να δίνεται ανάλογα με την τσέπη.
Τους δοκίμασες...Τώρα με το ΚΚΕ υπάρχει λύση στο δρόμο της ανατροπής.
Νίκος Διαλιάτσης ,δάσκαλος, στέλεχος του ΚΚΕ
Πηγή: Αργολικές Ειδήσεις
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου