Τετάρτη 17 Ιουλίου 2013

Εκπαίδευση στα μέτρα των επιχειρήσεων

Στην τελική ευθεία βαδίζουν κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας για την κατάθεση του νομοσχεδίου για το Τεχνολογικό Λύκειο. Κι αν ακόμα οι λεπτομέρειες του νομοσχεδίου δεν είναι γνωστές, από τις εξαγγελίες και τις δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, Κ. Αρβανιτόπουλου, έχει ήδη διαφανεί η κατεύθυνση στην οποία κινούνται οι αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση. Κέντρο βάρους αποτελεί η μαθητεία και η προσπάθεια να εισαχθεί, και μάλιστα με τρόπο γενικευμένο, στο τεχνικό σχολείο. Με βάση το λεγόμενο «δυαδικό σύστημα» η εκπαίδευση δεν γίνεται μόνο στο σχολείο αλλά και στο χώρο εργασίας, δηλαδή στις επιχειρήσεις, μέσα από τη μαθητεία. Στο πλαίσιο της προβολής της μαθητείας, ως πρότυπο προς μίμηση παρουσιάζεται το γερμανικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης. Καθώς πυκνώνουν οι αναφορές στο πρότυπο της Γερμανίας, αξίζει να υπενθυμίσουμε τους βασικούς άξονες στους οποίους αυτό βασίζεται.
Το γερμανικό σύστημα επαγγελματικής εκπαίδευσης αποτελεί το αποκορύφωμα ενός ιδιαίτερα ταξικού συστήματος εκπαίδευσης. Σε αυτό διοχετεύονται οι μαθητές από τα πιο φτωχά κοινωνικά στρώματα από την ηλικία των 15 χρόνων. Δε λείπουν όμως και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία μαθητές, για παράδειγμα νέοι και νέες που δεν καταφέρνουν να ολοκληρώσουν κάποια ανώτερη σχολή, παρότι έγιναν αρχικά δεκτοί σε αυτή, συχνά λόγω του κόστους που συνεπάγονται οι σπουδές. Αφετηρία από την οποία ξεκινά ένας μαθητής την επαγγελματική εκπαίδευση, είναι η αναζήτηση και η εξεύρεση μιας θέσης μαθητείας. Στη συνέχεια, η εκπαίδευση μοιράζεται ανάμεσα στο σχολείο και στη δουλειά. Οσον αφορά το περιεχόμενο των σπουδών και των μαθημάτων, αυτό είναι απόλυτα προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις της θέσης εργασίας. Αποστολή της επαγγελματικής εκπαίδευσης δεν είναι η ολόπλευρη γνώση μιας τέχνης, αλλά η εκπαίδευση πάνω σε μια συγκεκριμένη θέση εργασίας. Παράλληλα, οι νέοι και οι νέες που εργάζονται αμείβονται στα πλαίσια της μαθητείας με χαμηλούς μισθούς, πολύ κάτω από τον κατώτατο και ανάλογα με την ειδικότητα. Ο κατώτατος μισθός της μαθητείας στη Γερμανία είναι στα 400 ευρώ. Η επαγγελματική εκπαίδευση στη Γερμανία είναι υπόθεση των επιχειρηματικών ομίλων. Αυτοί αποφασίζουν για τις ειδικότητες, δημιουργούν τις θέσεις μαθητείας και διαμορφώνουν το περιεχόμενο των σπουδών με γνώμονα τις ανάγκες τους. Ακόμα, οι επιχειρήσεις, μέσα από τα Επιμελητήρια, είναι αρμόδιες για την πιστοποίηση των επαγγελματικών προσόντων των αποφοίτων. Το όφελος που αποκομίζουν είναι πολλαπλό: Εξασφαλίζουν τη φθηνή εργασία των μαθητευόμενων και καταρτίζουν το αυριανό εργατικό δυναμικό, ώστε να ανταποκρίνεται απόλυτα σε αυτές.
Οι νέοι εργαζόμενοι και άνεργοι, οι σπουδαστές στις σχολές της κατάρτισης και της μαθητείας πρέπει να κρίνουν τις προωθούμενες αλλαγές στην επαγγελματική εκπαίδευση με βάση τις σύγχρονες ανάγκες τους και τις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα να ικανοποιηθούν. Με βάση την ανάγκη να φοιτούν όλοι οι νέοι ως τα 18 τους χρόνια στο σχολείο και στη συνέχεια να υπάρχει ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν σύστημα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης. Με βάση τις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα να μην αναγκάζεται κανένας να βγει πρόωρα στο μεροκάματο, να μην αντιμετωπίζει τον εφιάλτη της ανεργίας, να μην πρέπει να επιβιώσει με το μισθό - φιλοδώρημα της μαθητείας αλλά να εξασφαλιστεί σταθερή δουλειά με δικαιώματα για όλους. Δυνατότητες βεβαίως απορρέουν από τον πλούτο που παράγουν οι εργαζόμενοι, αλλά που γίνονται ανύπαρκτες για τους νέους και τις νέες από τα φτωχά λαϊκά στρώματα γιατί τις καρπώνονται οι καπιταλιστές.
Αναδημοσίευση από τη στήλη "Η Άποψή Μας" του "Ριζοσπάστη" της Τετάρτης 17 Ιούλη 2013

Τρίτη 16 Ιουλίου 2013

H απεργιακή συγκέντρωση του Π.Α.ΜΕ στο Άργος

Μια από τις πιο μεγάλες απεργιακές συγκεντρώσεις έγινε σήμερα στο Άργος.  Συμμετείχε η ΕΛΜΕ Αργολίδας με τα πανό της , απολυμένοι σχολικοί φύλακες και καθαρίστριες, αγρότες, εργάτες, δημόσιοι υπάλληλοι  και νεολαίοι. Μετά τη συγκέντρωση στην πλατεία του Αγίου Πέτρου, στην οποία χαιρέτησαν εκπρόσωποι των απολυμένων καθαριστριών , καθηγητών ΕΠΑΛ, ΠΑΣΥ, Π.Α.ΜΕ εκπαιδευτικών και την κεντρική ομιλία από μέλος της Γραμματείας του Π.Α.ΜΕ, ακολούθησε πορεία στους δρόμους του Άργους.





















Όλοι στην πανελλαδική απεργία με το ΠΑΜΕ


Δευτέρα 15 Ιουλίου 2013

Ναύπλιο: Πικετοφορία της Γραμματείας Αργολίδας του ΠΑΜΕ (ΦΩΤΟ-VIDEO)

Πικετοφορία ενημέρωσης για την πανελλαδική απεργία στις 16 Ιούλη και την απεργιακή συγκέντρωση του ΠΑΜΕ στοΆργος, στις 9.30 π.μ. στην πλατεία Αγίου Πέτρου, πραγματοποίησαν τα μέλη τηςΓραμματείας Αργολίδας του ΠΑΜΕ, στην παλιά πόλη του Ναυπλίου, στο πλαίσιο της καθημερινής δραστηριότητας για την επιτυχία της απεργίας και των απεργιακών συγκεντρώσεων.

Κυριακή 14 Ιουλίου 2013

Αργολίδα: Χρονικό ενός αγώνα που συνεχίζεται


Το μόχθο του ανθρώπου που παράγει, τον πλούτο που περιέχεται στη λαϊκή πάλη, την ομορφιά του αγώνα, την ελπίδα που προβάλλεται μέσα από τη λαϊκή συμμαχία αποφάσισαν να παρουσιάσουν οι αγωνιζόμενοι αγρότες της Αργολίδας που συσπειρώνονται στην ΠΑΣΥ.
Με ένα 45λεπτο βίντεο μας προσφέρουν μια άλλη ματιά στην Αργολίδα, πίσω από τη μονοδιάστατη βιτρίνα του τουρισμού.
Με εικόνες από τον κάμπο, την παραγωγή, τα ροζιασμένα χέρια αγροτών και εργατών, με τις γυναίκες και τα παιδιά να παίρνουν θέση στο αγωνιστικό μετερίζι, τους αυτοαπασχολούμενους να συμβάλουν στην κοινωνική συμμαχία, με στιγμές ενός αγώνα που σταθερά πια ξεδιπλώνεται με προοπτική τη λαϊκή συμμαχία που θα ανοίξει το δρόμο για την ανατροπή της πολιτικής που τσακίζει τη ζωή τους.
Πρόκειται για μια εξαιρετική δουλειά από την ΠΑΣΥ Αργολίδας, με εικόνες που ποτέ δεν προβλήθηκαν από τα αστικά μέσα ενημέρωσης και που η παράθεσή τους σ' αυτό το βίντεο αποκαλύπτει έναν πλούτο αγωνιστικής δράσης μπροστά στον οποίο στέκεσαι με σεβασμό για το μόχθο, την προσπάθεια, τη δυσκολία που φανερώνει μαζί με την απόφαση για τη συνέχεια «κόντρα σε θεούς και σε διαβόλους», δηλαδή κόντρα στα μονοπώλια και την πολιτική τους έκφραση, όποια κι αν είναι αυτή κάθε φορά. Παρουσιάζεται το χτίσιμο της κοινωνικής συμμαχίας έτσι όπως είναι, στο καμίνι της διαρκούς πάλης.
Παρουσιάζεται το ιστορικό της καλλιέργειας στην περιοχή με φωτογραφίες άγνωστες στους νεώτερους, στιγμές της παραγωγής ως τις μέρες μας που οι πολλοί ξέρουν ότι στην Αργολίδα παράγουν μόνο πορτοκάλια, δείχνουν πως από τη χειρωνακτική δουλειά περάσαν στη μηχανική, την αγωνία για το νερό, το μπάσιμο των γυναικών στα χωράφια, τις στερήσεις, την απληρωσιά, τα νέα δεινά με την είσοδο στην ΕΟΚ, τη μονοπώληση, την κατάργηση της καλλιέργειας παραδοσιακών προϊόντων, όπως τα καπνά και το θάψιμο των πορτοκαλιών.
Δείχνουν τους αγώνες του σήμερα, το χτίσιμο της ΠΑΣΥ, τις δεκάδες κινητοποιήσεις τους και τα σύγχρονα βάσανα με τα χαράτσια, τους φόρους στα χωράφια, την ένταση των αγώνων.
Με φράσεις που «καίνε», όπως από έναν κτηνοτρόφο που δείχνοντας τα ζώα του είπε: «αυτά είναι τα κουφάλια μας, τα καλύτερα πρόβατα που υπάρχουν, θέλουν να μας τα πάρουν. Αντιστεκόμαστε. Να το πάρουν απόφαση ότι δεν πτοούμαστε», δίπλα σ' έναν οικοδόμο που εξηγεί πως τους συνδέει στον κοινό αγώνα η αλυσίδα της διατροφής κι έναν ακόμα να εξηγεί πως από τον ξεκομμένο παραγωγό περνάνε στην κοινωνική συμμαχία: «με τα πέντε δράμια μυαλό που διαθέτω σας λέω τούτο: ότι εμείς οι τσοπάνηδες, όταν βελάζει το κοπάδι μας, το πάμε σε καλό λιβάδι. Καλούς αγώνες!». 
Στο επόμενο πλάνο, ο κοινωνικά παραγόμενος πλούτος, τα προϊόντα τους, μοιράζονται στους περαστικούς σε μια κινητοποίηση στα διόδια.
Μια πολύ καλή δουλειά, απόδειξη πως η οργανωμένη λαϊκή πάλη μπορεί να ξεπερνά τα εμπόδια σιωπής που επιβάλει ο αστικός τύπος, βρίσκει τρόπους διάδοσης των μηνυμάτων της.
Εύγε!
902.gr

Σάββατο 13 Ιουλίου 2013

Όλοι την στην απεργία την Τρίτη 16 Ιούλη

ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΑΠΕΡΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 16 ΙΟΥΛΗ 10:30 π.μ. ΟΜΟΝΟΙΑ.ΟΛΟΙ ΣΤΟ ΔΡΟΜΟ ΤΟΥ ΑΓΩΝΑ
  • Ν’ αποσυρθεί το πολυνομοσχέδιο της σφαγής
  • Όχι σε όλες τις απολύσεις και τις ιδιωτικοποιήσεις-Μόνιμη και σταθερή δουλειά για όλους
  • Κανένας μαθητής εκτός σχολείου-καμία κατάργηση ειδικότητας
  • Όχι στο «νέο» σχολείο Κυβέρνησης-Ευρωπαϊκής Ένωσης-επιχειρηματικών ομίλων, στο σχολείο της μαθητείας και της τσάμπα εργασίας
Συνάδελφοι-Συναδέλφισσες
Τα ψέματα τελείωσαν! Το μαχαίρι έφτασε στο κόκαλο. Δεν υπάρχει άλλη επιλογή από το δρόμο του Αγώνα! Όλοι στους δρόμους συν «γυναιξί και τέκνοις»! Είμαστε οι πολλοί και έχουμε τη δύναμη να τους σταματήσουμε. Μπορούμε να αναμετρηθούμε μαζί τους και να νικήσουμε. Μπορούμε να ανατρέψουμε τις αντιλαϊκές πολιτικές.
Τα μέτρα του πολυνομοσχέδιου δεν αφήνουν κανέναν απ’ έξω, δεν αφήνουν τίποτα όρθιο και σε Δημόσιο και σε Ιδιωτικό τομέα. Με το πολυνομοσχέδιο καταργούν τον κατώτερο μισθό, την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας, πετσοκόβουν τις όποιες παροχές έχουν απομείνει στον ΕΟΠΥΥ, φορολογούν άγρια ακόμα και τους άνεργους, την στιγμή που προσφέρουν τεράστιες και προκλητικές φοροαπαλλαγές στο μεγάλο κεφάλαιο. Απολύουν εργαζόμενους στους ΟΤΑ, εκπαιδευτικούς, πετούν έξω από τα σχολεία και τη μορφωτική διαδικασία πάνω από 20 χιλιάδες μαθητές των ΕΠΑΛ, στην πλειοψηφία τους παιδιά των λαϊκών οικογενειών.
Πριν καν ψηφιστεί το πολυνομοσχέδιο, το Υπουργείο Παιδείας συντάσσει τις λίστες των απολύσεων και καλεί τους εκπαιδευτικούς τη Δευτέρα 15 Ιούλη στις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης να δηλώσουν αν ανήκουν στις «κατηγορίες που εξαιρούνται» ή όχι! Το μέτρο αυτό στοχεύει στο να αποδεχτούμε τα μέτρα και τις απολύσεις πριν καν ψηφιστούν. Στοχεύουν να κάμψουν το αγωνιστικό φρόνημα, τις αντιστάσεις και την ενότητα των εκπαιδευτικών. Θέλουν να μας βάλουν να φαγωθούμε μεταξύ μας, ποιος έχει κοινωνικά κριτήρια και ποιος δεν έχει. Αυτό το έργο το έχουμε ξαναδεί και σε άλλους κλάδους και σε άλλα μέτρα αντιλαϊκά. Κανένας τη Δευτέρα 15 Ιούλη στις Διευθύνσεις για να δηλώσει εξαίρεση!
Τα μέτρα αυτά δεν αφορούν μόνο τους εκπαιδευτικούς, αφορούν το σύνολο των λαϊκών στρωμάτων. Γι΄ αυτό όλοι μαζί, εργαζόμενοι σε Δημόσιο και Ιδιωτικό Τομέα πρέπει να απαντήσουμε στις απολύσεις και ταυτόχρονα ενάντια στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής, στη δικτατορία του κεφαλαίου, των τραπεζιτών και των βιομηχάνων. Να ορθώσουμε το ανάστημά μας. Να μπλοκάρουμε όλες τις απολύσεις, να φέρουμε τα πάνω-κάτω. Να απαιτήσουμε τη διαγραφή του χρέους, την κατάργηση όλων των Μνημονίων και των Δανειακών Συμβάσεων, την αποδέσμευση της χώρας από τη λυκοσυμμαχία της Ε.Ε. με το λαό στο τιμόνι της δικής του εξουσίας. Αυτός είναι ο δρόμος του λαού. Άλλος δρόμος δεν υπάρχει.
Κλιμακώνουμε την πάλη και μετά την Απεργία.
  • με συσκέψεις-συγκεντρώσεις-καταλήψεις-παραστάσεις διαμαρτυρίας, από κοινού με τους μαθητές που πετιόνται έξω από το σχολείο, με τους γονείς, με συνδικάτα δημόσιου και ιδιωτικού τομέα
  • Συμμετέχουμε στα συλλαλητήρια της Τετάρτης 17 Ιούλη ενάντια στις απολύσεις και στο πολυνομοσχέδιο της σφαγής
  • Διοργανώνουμε μέρα πανελλαδικής δράσης, όπου θα πραγματοποιηθούν συλλαλητήρια στην πρωτεύουσα κάθε Νόμου
  • Παίρνουμε την πρωτοβουλία να μείνουν ανοιχτά σε καθημερινή βάση όλα τα σχολεία της Τεχνικής-Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ) και να τα μετατρέψουμε σε κέντρα οργάνωσης του αγώνα, σε κέντρα συμμαχίας και κοινής δράσης με γονείς-μαθητές, διοργανώνοντας απεργιακές δραστηριότητες, συνεντεύξεις τύπου, συναυλίες κ.α.

Παρασκευή 12 Ιουλίου 2013

Ναύπλιο: Η συγκέντρωση του ΠΑΜΕ ενάντια στο πολυνομοσχέδιο


Μαζική, ενωτική και ιδιαίτερα δυναμική ήταν η συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε στο Ναύπλιο, μετά από κάλεσμα του ΠΑΜΕ, καταγγέλλοντας τα νέα αντιλαϊκά μέτρα που προβλέπονται στο πολυνομοσχέδιο και απαιτώντας την άμεση απόσυρσή του.
Στη συγκέντρωση μίλησαν οι: Γιώργος Μαρίνης, μέλος του ΔΣ του Εργατικού Κέντρου Ναυπλίου, Βενετία Σχοινά, απολυμένη του «Ύδρα Μπητς», Παύλος Αντωνόπουλος, πρόεδρος ΕΛΜΕ Αργολίδας, Γεωργία Αργυροπούλου, εκ μέρους του Σωματείου Ιδιωτικών Υπαλλήλων Αργολίδας, Γιώργος Πινάτσης εκ μέρους της ΠΑΣΕΒΕ Αργολίδας.
Η κινητοποίηση ολοκληρώθηκε με μαχητική πορεία στους δρόμους του Ναυπλίου.
902.gr

Τετάρτη 10 Ιουλίου 2013

… Όντως, με το ΠΑΜΕ εσύ δεν έχεις καμιά δουλειά. Τα παιδιά σου και τα εγγόνια σου όμως , έχουν !!!

Θυμάσαι; Όταν πηγαίναμε μαζί στο λύκειο, εσύ φόραγες μάλλινο παλτό τούς χειμώνες πάνω απ’ την μπλε ποδιά και ζεστές δερμάτινες μπότες στα ποδάρια.
Οι γονείς σου τότε, απόκτησαν ξαφνικά καλή οικονομική επιφάνεια και δε σου έλειπε τίποτα. Στα δεκάξι σου, σου είχαν κιόλας έτοιμη την προίκα σου. Ένα διώροφο με τέσσερα διαμερίσματα!
Αντίθετα, εγώ έβαζα μόνο ένα μπλουζάκι μέσα απ’ την ποδιά και στα ποδάρια πάνινα φτηνά παπούτσια. Κι από προίκα; Ούτε σεντόνι!
Η αλήθεια είναι όμως, πως κι εγώ μπόραγα τότε νά ’χω στο κορμί παλτό και στα πόδια δερμάτινα παπούτσια. Η μάνα μου δούλευε παραδουλεύτρα σε πλουσιόσπιτα, κι όλο και κάποια αποφόρια δικά τους και των παιδιών τους, της χάριζαν οι μεγαλοκυρίες. Κι εκείνη τά ’παιρνε, γιατ’ ήξερε πως κι αυτά, δουλεμένα τά ’χε. Έτσι μού ’λεγε, μα εγώ είχα τις ενστάσεις μου. Διότι αφού τά ’χε δουλεμένα και συνεπώς τής ανήκαν, γιατί να τά ’χουν φορέσει πρώτα εκείνοι και νά ’ρθουν αποφόρια στην κατοχή της; Όχι! Δεν τά ’βαζα πάνω μου, ο κόσμος να χάλαγε!
            -Τη δυνατή παριστάνεις κι έρχεσαι μες στο καταχείμωνο ντυμένη σα νά ’ναι άνοιξη; με ρώτησες μια χιονισμένη μέρα, καταμεσής τής φασιστικής δικτατορίας. Το 1970 ήταν και θυμάμαι πηγαίναμε στη δευτέρα λυκείου. (Πέμπτη εξατάξιου γυμνασίου τότε).

Τρίτη 9 Ιουλίου 2013

Τα σχέδια απόφασης που κατέθεσαν οι δυνάμεις του Π.Α.ΜΕ στο 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ

Στο 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ οι δυνάμεις του Π.Α.ΜΕ. κατέθεσαν μια σειρά σχεδίων αποφάσεων καλώντας τις υπόλοιπες δυνάμεις να πάρουν θέση. Παρακάτω παραθέτουμε αυτά τα σχέδια:
Οι δυνάμεις του Π.Α.ΜΕ. υπερψήφισαν πρόταση πολλών ΕΛΜΕ (που έγινε και απόφαση του 16ου Συνεδρίου) για μείωση της συνδρομής στα 10€ το επόμενο διάστημα σε αντίθεση με τις ΣΥΝΕΚ και τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ.

ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών: " Η καπιταλιστική βαρβαρότητα σε όλο της το μεγαλείο!"

Κυβέρνηση και Τρόικα φέρνουν στη Βουλή ένα ακόμα νομοσχέδιο σφαγής των Δημοσίων Υπαλλήλων. Προωθούν 12.5 χιλιάδες διαθεσιμότητες και 4 χιλιάδες απολύσεις Δημοσίων Υπαλλήλων μέχρι το τέλος του έτους. Ανάμεσά τους 3.5 χιλιάδες εκπαιδευτικοί και πάνω από 3 χιλιάδες σχολικοί φύλακες και καθαρίστριες.
Μάλιστα, ετοιμάζονται να πετάξουν στο δρόμο χωρίς κανένα εισόδημα, χωρίς καμία μέριμνα 1500 εκπαιδευτικούς που αντιμετωπίζουν διάφορες ασθένειες, αδυνατούν να μπουν στην τάξη και μέχρι τώρα εργάζονταν αποτελεσματικά σε διάφορες διοικητικές θέσεις.
Όπως πέταξαν στο δρόμο και χιλιάδες αναπληρωτές, όπως ετοιμάζονται να πετάξουν στο δρόμο τους φύλακες, τις καθαρίστριες, που είναι απαραίτητοι για τη λειτουργία του σχολείου. Η καπιταλιστική βαρβαρότητα σε όλο της το μεγαλείο!

Κυριακή 7 Ιουλίου 2013

Τυχοδιωκτισμός στο τετράγωνο

Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ στη ΔΟΕ
Μόνο έτσι μπορεί να χαρακτηριστεί η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ για συγκρότηση προεδρίου στη ΔΟΕ.
Διαβάστε λοιπόν  την πρόταση τους.
Δείτε τον πίνακα με τη δύναμη των παρατάξεων στο Δ.Σ της ΔΟΕ.
Η πρόταση των ΣΥΡΙΖΑίων (ένας είναι στο Δ.Σ.) τη συγκρότηση του Δ,Σ   είναι:  Πρόεδρος από τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ και γραμματέας από την ΕΣΑΚ. Το γεγονός ότι ΠΑΣΚ+ΔΑΚΕ= 6 μέλη στα 11 δεν έχει καμιά σημασία. Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι η εξυπηρέτηση των σχεδίων του ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό εξάλλου φαίνεται σε όλη την τοποθέτηση τους. 
Μιλάνε για δύο γραμμές  στο κίνημα αναπαράγοντας το γνωστό "μνημόνιο-αντιμνημόνιο". Το ΠΑΜΕ  και οι θέσεις του δεν υπάρχουν. Καμιά σημασία δεν έχει που είναι πρώτη δύναμη στο ΕΚΑ και σε μια σειρά άλλα εργατικά κέντρα. Ούτε ότι στη ΔΟΕ έχει 2 μέλη στο Δ.Σ. Η γραμμή και οι θέσεις του ταξικού κινήματος , πρέπει  οπωσδήποτε να υποταχθούν στις επιδιώξεις ΣΥΡΙΖΑ. Σε όλες τις πτώσεις και σε όλους τους χρόνους κλίνεται η περίφημη φράση-απάτη "αριστερή ΔΟΕ".  Πίσω από την "αριστερή ΔΟΕ" ή γενικότερα τα "αριστερά συνδικάτα" κρύβεται η επιδίωξη της  κυβερνώσας αριστεράς να ετοιμάσει, να ρίξει τα θεμέλια για το νέο κυβερνητικό συνδικαλιστικό κίνημα  το οποίο βεβαίως αποκτά την εύηχη ονομασία "αριστερό" και το οποίο θα κληθεί να στηρίξει την "αριστερή" κυβέρνηση κατά τα πρότυπα του παλιού ΠΑΣΚίτικου τσιτάτου "στηρίζουμε την αλλαγή, ελέγχουμε την εξουσία".  Δε φαντάζομαι ότι χρειάζεται να πούμε περισσότερα για το που οδήγησε το κίνημα αυτή η στρατηγική.
Προσέξτε στην ανακοίνωση τους τη φράση " να παίρνονται αποφάσεις που προωθούν  (sic) τα θέματα και αφορούν ντον κλάδο...". Αυτή, κατά τη γνώμη τους, την  τακτική πρέπει να ακολουθήσει το κίνημα. Σε αυτό φιλοδοξούν να τσουβαλιάσουν το Π.Α.ΜΕ ή τουλάχιστον να το φέρουν σε κατάσταση απολογίας. Στη σημερινή κατάσταση οι εργαζόμενοι πρέπει να "προωθήσουν" τα θέματά τους. Αυτή η στρατηγική δεν οδηγεί απλά σε ενσωμάτωση ή διαχειριστική λογική μόνο, είναι  πλήρης υποταγή στις επιδιώξεις του κεφαλαίου. Να είστε  σίγουροι πως δεν έχει καμία αντίρηση η κυβέρνηση να "προωθήσει" , όπως τα προωθούσαν τόσα χρόνια όλοι μαζί στη ΓΣΕΕ, τα αιτήματα της η "αριστερή ΔΟΕ".  Αυτός που τους χαλάει τον ύπνο είναι η γραμμή σύγκρουσης και ανατροπής του Π.Α.ΜΕ.

Περισσότερα διαβάστε...

Η «ΑΡΙΣΤΕΡΗ» ΔΟΕ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΤΗΣ «ΑΡΙΣΤΕΡΗΣ» ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ

 

Σάββατο 6 Ιουλίου 2013

Συνέντευξη του ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρη Κουτσούμπα στον «Επενδυτή»





Συνέντευξη παραχώρησε ο ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ Δημήτρης Κουτσούμπας στον «Επενδυτή» και το δημοσιογράφιο Β. Παπαδημητρίου
 
Παρατίθεται ολόκληρη η συνέντευξη:
 

Ποια εκτιμάτε ότι θα είναι η τύχη της νέας δικομματικής κυβέρνησης; Μέχρι πού φτάνει ο πολιτικός και εκλογικός της ορίζοντας; 

Δε νομίζω ότι μπορεί κανείς στη φάση αυτή, να προβλέψει με ακρίβεια τον ορίζοντα του νέου κυβερνητικού σχήματος ΝΔ- ΠΑΣΟΚ. Θα εξαρτηθεί κυρίως από τις γενικότερες εξελίξεις στην ΕE και την ευρωζώνη. Το σίγουρο όμως είναι ότι σ’ αυτό το διάστημα - που θεωρούμε απίθανο να είναι τετραετίας όπως οι ίδιοι ισχυρίζονται επίσημα– η κυβέρνηση έχει πολύ αντιλαϊκή δουλειά να κάνει. Συνεπώς ο λαός δεν πρέπει να δώσει πίστωση χρόνου, να μην υπάρχει εφησυχασμός σχετικά με το θέμα που προτάσσει η κυβέρνηση – αλλά και η αξιωματική αντιπολίτευση - δηλαδή την ανάκαμψη, την καπιταλιστική ανάκαμψη. Ακόμη και αν πραγματοποιηθεί θα γίνει πάνω στα συντρίμμια των λαϊκών δικαιωμάτων.

    Θεωρείτε ότι οι εταίροι και δανειστές της χώρας έχουν ή ετοιμάζουν εναλλακτική λύση      διακυβέρνησης σε περίπτωση που η παρούσα δεν αντέξει την πίεση; 

Όχι μόνο οι εταίροι, αλλά πρώτα από όλα το κεφάλαιο στην Ελλάδα έχουν εφεδρείες. Οι δηλώσεις του προέδρου του ΣΕΒ, π.χ. ότι έχουμε κοινά σημεία με το ΣΥΡΙΖΑ, εκφράζουν τέτοιες πιθανές λύσεις. Βεβαίως έχουν δυσκολίες να ενσωματώνουν τη λαϊκή δυσαρέσκεια, να χειραγωγούν όπως έκαναν τα προηγούμενα χρόνια με την εναλλαγή στην κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Τώρα δεν μπορούν ούτε μονοκομματικές κυβερνήσεις αυτοδυναμίας να έχουν, ούτε σταθερά κυβερνητικά σχήματα, γι αυτό κάνουν προσπάθειες να αναμορφώσουν το αστικό πολιτικό σκηνικό. Η προσπάθεια αυτή, είναι σε εξέλιξη. Φαίνεται όμως ότι μια κεντροδεξιά κυβέρνηση με κορμό τη ΝΔ ή μια κεντροαριστερή με κορμό το ΣΥΡΙΖΑ, μαζί με άλλες δυνάμεις- φτερούγες τους, που θα αξιοποιηθούν, είναι στα πιθανά εναλλακτικά σενάρια αστικής διαχείρισης. 

Παρασκευή 5 Ιουλίου 2013

Ποινικοποιούν το συνδικαλισμό - Προσπαθούν να μας φιμώσουν

Συνάδελφοι,
δίκαια είχε χαρακτηρίσει ο εκλιπών συνάδελφος Νίκος Αντώνακος την διοίκηση της Εταιρίας Ελλήνων Σκηνοθετών, που μέχρι σήμερα δεν έχει αλλάξει και ιδιαίτερα, ως επικίνδυνη. Αυτό φαίνεται σήμερα που προσπαθεί να φιμώσει και να τρομοκρατήσει κάθε φωνή του οπτικοακουστικού χώρου που αντιστέκεται στον κυβερνητικό συνδικαλισμό και στην αντιλαϊκή πολιτική.
Ο συνάδελφος μας, εκπρόσωπος της «Δημοκρατικής  Ενότητας  Σκηνοθετών» (ΔΕΣ) στο Δ.Σ. της Ε.Ε.Σ. Γιώργος Μπακόλας, θα βρεθεί ενώπιον του πειθαρχικού συμβουλίου, λόγω ανάρμοστης συμπεριφοράς!
Αυτό που ουσιαστικά η διοίκηση της Εταιρίας Ελλήνων Σκηνοθετών βαφτίζει  ανάρμοστη συμπεριφορά, είναι το να επιμένεις να μαζευτεί το ΔΣ της ΕΕΣ για να πάρει απόφαση για γενική συνέλευση και καθαρή θέση εναντίον του κλεισίματος της ΕΡΤ. Αντίθετα δεν θεωρείται ανάρμοστη,  από την πλειοψηφία του ΔΣ, η απάντηση προς της έκκληση του εκλεγμένου της ΔΕΣ από άλλο μέλος της διοίκηση της ΕΕΣ,  ότι «δεν  θα κάνεις ποτέ ταινία ξανά» !!! 
Τα παραπάνω εξελίσσονται στον απόηχο του πολιτικού ξεμπροστιάσματος της συμβιβασμένης πλειοψηφίας του ΔΣ της ΕΕΣ η οποία ενοχλήθηκε σφόδρα από τη δράση της ΔΕΣ, που αποκάλυψε  ότι η σημερνή διοίκηση συμπλέει με τις κυβερνητικές αποφάσεις, με αφορμή την υπόθεση του κλεισίματος της ΕΡΤ.
Όσο η πολιτική κατάσταση οξύνεται , το συνδικαλιστικό όργανο των σκηνοθετών θα πρέπει να παίρνει θέση.  Και να που τοποθετήθηκε με ένα κείμενο (των δέκα σημείων) που από τη μια μίλαγε για «συμπαράσταση» και από την άλλη «για επαναπρόσληψη των "άξιων εργαζομένων", νομιμοποιώντας έτσι τις απολύσεις και το κλείσιμο της ΕΡΤ, αναπαράγοντας την κυβερνητική προπαγάνδα, πράγμα το οποίο θα κηλιδώνει την ιστορία της Εταιρίας σαν ανεξίτηλο στίγμα αντίστοιχο με τις μαύρες οθόνες της ΕΡΤ.
Οι κύριοι και κυρίες των δέκα σημείων, αντί να πάρουν τις ευθύνες τους, αντί να πρωτοστατήσουν στον αγώνα, ποινικοποιούν τη συνδικαλιστική δράση και προσπαθούν να φιμώσουν όποια φωνή αντιστέκεται. Ο φόβος και ο πανικός τους δεν κρύβονται. Έφεραν ακόμα και προβοκάτορα που επιτέθηκε και  προπηλάκισε  το μέλος του ΔΣ από τη ΔΕΣ όπως  και άλλους συναδέλφους .
Όσοι πιστεύουν ότι θα περάσουν τέτοιου είδους απειλές, κάνουν λάθος. Οι θέσεις μας είναι συγκεκριμένες και δε μας δίνουν το δικαίωμα να κάνουμε ούτε βήμα πίσω. Αντίθετα μας ενώνουν σε μια γροθιά. Μάλλον θα χρειαστεί να μας περάσουν όλους από πειθαρχικό. Αν η σιωπή και η φίμωση, την ώρα μάλιστα του κρίσιμου αγώνα ενάντια στο κλείσιμο της ΕΡΤ, είναι για αυτούς αρμόζουσες, τότε ας μας χαρακτηρίσουν όλους ανάρμοστους ! Θα είμαστε απειθάρχητοι απέναντι σε αντιδημοκρατικές εκτροπές που κηλιδώνουν ανεξίτηλα την αγωνιστική ιστορία της ΕΕΣ. Στην εκτροπή τους απαντάμε με αγώνα ανατροπής, στη συνενοχή τους με τη συνοχή μας.
Καλούμε τους συναδέλφους να είναι σε ετοιμότητα για να μην περάσουν τα σχέδια συνδικαλιστικής φίμωσης.
Για την ιστορία στο ΔΣ που διεξήχθηκε την Παρασκευή 28/6 από τους οκτώ παρόντες έξι ήταν υπέρ της παραπομπής στο Πειθαρχικό, κατά ψήφισαν δύο (Γιώργος Μπακόλας, Φωτεινή Κοτρώτση) και απών 1ο συνάδελφος Τάκης Σπυριδάκης που ήταν εκτός Ελλάδας που με κείμενο του δήλωσε την στήριξή του στο Γιώργο  Μπακόλα .

Επικοινωνία: film_des@yahoo.gr
 
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΣΚΗΝΟΘΕΤΩΝ

Δυναμική παρέμβαση ΠΑΜΕ στο ξενοδοχείο Ύδρα Μπιτς στην Ερμιονίδα


Δυναμική παρέμβαση των μελών του ΠΑΜΕ είχαμε χθες στο ξενοδοχείο Ύδρα Μπιτς στην Ερμιονίδα , όπου μαζί με τους απολυμένους  υπαλλήλους του ξενοδοχείου, απαίτησαν την άμεσση ανάκληση των απολύσεων που ανακοίνωσε η Ισπανική ιδιοκτήτρια εταιρεία.

Πέμπτη 4 Ιουλίου 2013

Ανακοίνωση του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών για τη συγκρότηση του προεδρείου του ΔΣ της ΔΟΕ

Με θέμα τη συγκρότησή του συνεδρίασε στις 2 και 3 Ιούλη το νεοεκλεγμένο ΔΣ της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας. Οι συσχετισμοί που διαμορφώθηκαν από τη 82ηΓενική Συνέλευση ήταν: ΔΑΚΕ 3 έδρες, ΔΗΣΥ (ΠΑΣΚ) 3 έδρες, ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ 2 έδρες, ΕΣΑΚ-ΔΕΕ (το ψηφοδέλτιο που στηρίζει το ΠΑΜΕ) 2 έδρες, ΕΡΑ (ΣΥΡΙΖΑ) 1 έδρα.
Οι εκπρόσωποι του ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών πρότειναν αντιπροσωπευτικό, αναλογικό προεδρείο, με βάση τη δύναμη της κάθε παράταξης, για να εκφραστεί έτσι η βούληση των συναδέλφων και να λειτουργήσει η Ομοσπονδία. Αυτό σημαίνει ότι οι θέσεις ευθύνης στο προεδρείο πρέπει να διατεθούν ως εξής: Η ΔΑΚΕ τον πρόεδρο, η ΔΗΣΥ το γραμματέα, οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ τον αντιπρόεδρο, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ τον οργανωτικό γραμματέα και η ΕΡΑ τον ταμία (ή τον ειδικό γραμματέα). Τόνισαν την αναγκαιότητα να συγκροτηθεί άμεσα το προεδρείο γιατί τα προβλήματα δεν περιμένουν και άρα επιβάλλεται η απρόσκοπτη λειτουργία της Ομοσπονδίας. Τόνισαν επίσης ότι δε συμφωνούν με το «προγραμματικό προεδρείο». Τέτοιος δρόμος προγραμματικών συγκλίσεων του ΠΑΜΕ με τον κυβερνητικό, συναινετικό συνδικαλισμό ούτε υπήρξε, ούτε μπορεί να υπάρξει. Προγραμματικές συγκλίσεις άλλωστε γίνονται πριν τις εκλογές και τίθενται στην κρίση των συναδέλφων στις Γενικές Συνελεύσεις. Διαφορετικά πρόκειται για μετεκλογικά παζάρια στις πλάτες των εκπαιδευτικών.
Η ΔΑΚΕ έκανε λόγο για αντιπροσωπευτικό, αναλογικό προεδρείο και πρότεινε για τη θέση του προέδρου εκπρόσωπό της.
Η ΔΗΣΥ πρότεινε αντιπροσωπευτικό προεδρείο με προϋπόθεση συμμετοχής της τη συμμετοχή όλων των παρατάξεων.
Οι ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ήρθαν με τη θέση για «προγραμματικό προεδρείο» στη βάση κοινού προγράμματος πάλης, αλλά επειδή, όπως είπαν, δεν υπάρχει τέτοιος συσχετισμός, δήλωσαν ότι δε θα συμμετάσχουν στο προεδρείο.
Η ΕΡΑ, όπως δήλωσαν οι εκπρόσωποί της, στηρίζει προεδρείο με «αριστερό πρόσημο» προτείνοντας πρόεδρο από τις ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ και γραμματέα από τις δυνάμεις του ΠΑΜΕ. Ο τυχοδιωχτισμός στο τετράγωνο, όταν ξέρουν πολύ καλά ότι η απόλυτη πλειοψηφία είναι στις παρατάξεις ΔΑΚΕ-ΠΑΣΚ!
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών τονίζει προς κάθε κατεύθυνση ότι είναι τώρα επιτακτική ανάγκη η άμεση συγκρότηση του προεδρείου. Όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του: «Η πρόταση για αντιπροσωπευτικό, αναλογικό προεδρείο είναι η μόνη πρόταση που μπορεί να εκφράσει με σαφήνεια τους συσχετισμούς δύναμης που αποφάσισαν οι συνάδελφοι και να διασφαλίσει τη λειτουργία της Ομοσπονδίας. Η επίθεση κεφαλαίου - ΕΕ - κυβέρνησης είναι βάρβαρη και όσοι κωλυσιεργούν ή κωφεύουν αναλαμβάνουν τεράστια ευθύνη. Το ΔΣ είναι εκλεγμένο και σε κάθε περίπτωση πρέπει να λειτουργεί κανονικά. Καλείται η κάθε παράταξη να αναλάβει τις ευθύνες της.
Το ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών καλεί τους συναδέλφους, τους Συλλόγους, τη λαϊκή οικογένεια σε επαγρύπνηση και οργάνωση της πάλης για την απόκρουση της αντιλαϊκής, αντιεκπαιδευτικής επιδρομής.
Στην επόμενη συνεδρίασή του, στις 12/7, το ΔΣ της ΔΟΕ πρέπει να συγκροτηθεί. Καμία κωλυσιεργία, κανένας τακτικισμός. Να μην επιτρέψουμε τον εκφυλισμό».

«Αγωνιστικά» για τη διαχείριση

Το ΠΑΜΕ αρνήθηκε την πρόταση της «Αγωνιστικής Ταξικής Ενότητας» για τη συγκρότηση προγραμματικού αγωνιστικού προεδρείου. Την ίδια πρόταση αρνήθηκε και η «Αυτόνομη Παρέμβαση». Αυτά έγραψε η εφημερίδα «ΠΡΙΝ» (23/6/2013), εφημερίδα του ΝΑΡ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ. Η «Αγωνιστική Ταξική Ενότητα» είναι η παράταξη της ΑΝΤΑΡΣΥΑ, ενώ η «Αυτόνομη Παρέμβαση» είναι η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ. Ενα πρώτο ζήτημα που προκύπτει είναι τι σόι αγωνιστικό προεδρείο του ΕΚΑ θα είναι αυτό με τη συμμετοχή και των δυνάμεων του ΣΥΡΙΖΑ... Των δυνάμεων - ουρά του κυβερνητικού και εργοδοτικού συνδικαλισμού, που έχουν δώσει δείγματα γραφής για συνεργασία με την εργοδοσία, όπως στην Ομοσπονδία Ιδιωτικών Υπαλλήλων, στην Ομοσπονδία Ιατρικών Επισκεπτών και αλλού, που έχουν βάλει πλάτη στους λεγόμενους κοινωνικούς διαλόγους, που σιγοντάρουν με την τακτική τους τον εργοδοτικό - κυβερνητικό συνδικαλισμό, που συνεργάστηκαν και συνεργάζονται με ΠΑΣΚΕ και ενίοτε με ΔΑΚΕ, κόντρα στις δυνάμεις του ΠΑΜΕ. Να θυμίσουμε ότι στο ΕΚΑ έφερναν οι διευθυντές των σούπερ μάρκετ εργαζόμενους με πούλμαν για να ψηφίσουν όλοι μαζί τις δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ. Αλλά παρ' όλ' αυτά σε τέτοιες δυνάμεις κάνουν πρόταση για συγκρότηση αγωνιστικού τάχα προεδρείου. Και ταυτόχρονα κάνουν κριτική στις δυνάμεις του ΠΑΜΕ για άρνηση συγκρότησης προεδρείου με τις δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ!

Η συνέντευξη του Δημήτρη Κουτσούμπα στον «REAL FM»


Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013

Τα αποτελέσματα του 16ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ

Για ΔΣ της ΟΛΜΕ σήμερα Τετάρτη 3 Ιουλίου 2013 ψήφισαν 437 αντιπρόσωποι (στο προηγούμενο 15ο Συνέδριο ψήφισαν 424)
Από την ψηφοφορία έλαβαν οι παρατάξεις έλαβαν:
ΣΥΝΕΚ  126 (80)
ΔΑΚΕ 103 (120)
ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ 75 (51)
ΠΑΜΕ 71 (59)
ΠΑΣΚ 44 (107)
ΑΝΩΣΗ 11 (-)
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ 3 (2)
ΛΑΡΙΣΑ 2
ΛΕΥΚΑ 2

Τρίτη 2 Ιουλίου 2013

Aνακοινώσεις-τοποθετήσεις ΠΑΜΕ στο 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ


 Να αποχωρήσει τώρα η ΟΛΜΕ από την ETUCE
Η ETUCE αποτελεί συνδικάτο μόνο κατ’ όνομα! Η ουσία της δράσης της έγκειται στον εξωραϊσμό της ΕΕ στα μάτια των εργαζόμενων.
Οι σκοποί της οι οποίοι αναφέρονται στο καταστατικό είναι:
  • Να αποτελεί τον κοινωνικό εταίρο για τους εργαζόμενους στην εκπαίδευση στη διαδικασία του κοινωνικού διαλόγου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ).
  • Να καθορίζει και να προωθεί πολιτικές σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Ένωση.
  • Να συμβουλεύει την Εκπαιδευτική Διεθνή για την ανάπτυξη πολιτικών που υλοποιούν οργανισμοί, όπως ο ΟΟΣΑ.
  • Να προωθεί την ανάπτυξη ισχυρών, ανεξάρτητων και δημοκρατικών συνδικάτων στην Ευρώπη (βλ. συνδικάτα που προσκυνούν την ΕΕ και την εργοδοσία).
Η ETUCE αποδέχεται τη στρατηγική της ΕΕ για την εκπαίδευση και συμμετέχει ενεργά στα προγράμματά της και μέσω αυτών χρηματοδοτείται από την ΕΕ. Προγράμματα που υλοποιεί από κοινού και με την Ευρωπαϊκή Ένωση των Εργοδοτών στην Εκπαίδευση (EFEE), για την προώθηση:
  • του "νέου σχολείου" που διαμορφώνει το φθηνό ευέλικτο εργατικό δυναμικό για τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων,
  • της αξιολόγησης σχολείων και εκπαιδευτικών,
  • του "κοινωνικού διαλόγου" με τους βιομηχάνους και τους τραπεζίτες, για το "πως θα μπαίνουν και πως θα παραμένουν οι εκπαιδευτικοί στη δουλειά τους",
  • της κινητικότητας, δηλαδή να βρίσκουν φθηνό και ευέλικτο εργατικό δυναμικό, όποτε και με όποιους όρους το χρειάζονται οι εργοδότες,
  • της δημιουργίας της νέας γενιάς στελεχών εκπαίδευσης, που θα πρωτοστατούν στην υλοποίηση όλων των αντιδραστικών επιλογών στην εκπαίδευση, που θα έχουν λόγο για τη μισθολογική και βαθμολογική εξέλιξη ή καθήλωση των εκπαιδευτικών, ακόμα και για την ίδια την παραμονή τους στην εργασία.
Σ’ αυτά τα προγράμματα συμμετέχει και η ΟΛΜΕ. Αντιπρόεδρος δε της ETUCE είναι ο γραμματέας της ΟΛΜΕ και συνδικαλιστής των ΣΥΝ.Ε.Κ. (ΣΥΡΙΖΑ).
Η όποια αναφορά της ETUCE στις "πολιτικές λιτότητας" γίνεται για το πως καλύτερα η εκπαίδευση θα συνδεθεί με τις επιχειρήσεις, στόχο δηλαδή που βάζει και η ΕΕ σύμφωνα με την οποία "η εκπαίδευση είναι μοχλός εξόδου από την κρίση", δηλαδή μοχλός ανάκαμψης της κερδοφορίας των επιχειρήσεων.
Επιπλέον, η ΟΛΜΕ συμμετέχει καταθέτοντας κάθε χρόνο συνδρομές ύψους περίπου 30 χιλιάδων ευρώ, ενώ προστίθενται και άλλα χρήματα δαπανώντας τα για τη συμμετοχή στις πρωτοβουλίες της ETUCE.
Πρόκειται για καρκίνωμα στο σώμα του συνδικαλιστικού κινήματος, για μηχανισμό του συστήματος με σκοπό την εξαγορά και την περεταίρω διάβρωση των εκπαιδευτικών σωματείων.
Προτείνεται λοιπόν το 16ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ να αποφασίσει την άμεση αποχώρηση της ΟΛΜΕ από την ETUCE. Τη διακοπή κάθε οργανωτικής σχέσης μαζί της. Για το λόγο αυτό ανακαλεί κάθε στέλεχος της ΟΛΜΕ που συμμετέχει σε όργανα της ETUCE να παύει να αποδίδει συνδρομές προς αυτήν