Τρίτη, 28 Ιουνίου 2016

Δημήτρης Δανίκας : "Να το πιστέψω; 'Οτι ο Γενικός Γραμματέας του ΚΚΕ λαμβάνει μηνιαίως 600 ευρώ; Αδύνατον να το κατανοήσω!"

 

  Αναδημοσίευση από το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ

Ο γενικός γραμματέας του ΚΚΕ μιλάει για το πολιτικό σκηνικό, την κυβέρνηση, τον Ενβέρ Χότζα, τη Σοβιετική Ενωση, τους γκέι, αλλά και την ομάδα που προτιμά να στεφτεί πρωταθλήτρια στο Euro

Οι ψυχολόγοι ισχυρίζονται ότι οι ευτραφείς τύποι, οι βουλιμικοί, είναι συνήθως καλόκαρδοι, ανοιχτοί και ευχάριστοι. Αυτή και η πρώτη εντύπωση με τον Δημήτρη Κουτσούμπα. Ταυτόχρονα ορμητικός, σαρωτικός, αλλά και ήρεμος, ακλόνητος, και ειλικρινής. Απόδειξη; Μα το γεγονός ότι δεν ακολουθεί τους τύπους, το κομματικό πρωτόκολλο. Απόδειξη; Με το έμπα και αφού πρώτα μου χάρισε δύο βιβλία (το ένα γραμμένο από τον αλησμόνητο Γιώργη Μωραΐτη), στη συνέχεια όρμησε καταπάνω μου. Με κομψότητα. Γιατί έτσι και έπεφτε πάνω μου θα με είχε λιώσει.

Σάββατο, 25 Ιουνίου 2016

Διακήρυξη για την 85η Γενική Συνέλευση της ΔΟΕ





Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,
Η 85η Γενική Συνέλευση του κλάδου πραγματοποιείται σε μια περίοδο όπου δυναμώνει η επίθεση στη ζωή και τα δικαιώματά μας από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και τους συμμάχους της, την ΕΕ, το ΔΝΤ και τους επιχειρηματικούς ομίλους.
Τώρα είναι ή ώρα να δυναμώσει και ο αγώνας μας απέναντι στο σύνολο της αντιλαϊκής πολιτικής. Καμιά απογοήτευση – Καμία  αναμονή!!
Οι ανατροπές εργατικών δικαιωμάτων και κατακτήσεων, ο νόμος «λαιμητόμος» για το Ασφαλιστικό, το νέο πακέτο φοροαφαίμαξης του λαού, οι fast track ψηφοφορίες για όλες τις απαιτήσεις των «εταίρων» και των επιχειρηματικών ομίλων με στόχο να κλείσει την πολυπόθητη, γι΄ αυτούς,  «αξιολόγηση» δείχνουν το πιο βάρβαρο πρόσωπο της κυβέρνησης και του συστήματος που υπηρετεί.
Για μας όμως, τους εργαζόμενους και τις οικογένειες μας, δεν ισχύει η λογική «ότι έγινε – έγινε, δεν αλλάζει τίποτα». Δεν είναι «περασμένα ξεχασμένα» όλα όσα με αγώνες και θυσίες κατακτήθηκαν και σήμερα μας τα παίρνουν πίσω.

Σάββατο, 18 Ιουνίου 2016

Η επιστημονική επιβεβαίωση του Φρίντριχ Έγκελς 140 χρόνια μετά

Τι αλλάζει στον εγκέφαλο κατά την κατασκευή λίθινων εργαλείων
Η σύγχρονη επιστήμη επιβεβαιώνει εκτιμήσεις και συμπεράσματα που διατύπωσε, ο Φρίντριχ Ενγκελς, στο έργο του «Ο ρόλος της εργασίας στην εξανθρώπιση του πιθήκου», πριν από 140 χρόνια!
Το τελικό προϊόν της δουλειάς ενός φοιτητή (αιχμή τσεκουριού) και τα κομμάτια πυριτόλιθου που απέσπασε από την αρχική πέτρα, κατά τη διαδικασία κατασκευής του εργαλείου
Το τελικό προϊόν της δουλειάς ενός φοιτητή (αιχμή τσεκουριού) και τα κομμάτια πυριτόλιθου που απέσπασε από την αρχική πέτρα, κατά τη διαδικασία κατασκευής του εργαλείου
Για να μελετήσουν την επίδραση της κατασκευής εργαλείων στην εξέλιξη του ανθρώπου, αρχαιολόγοι και νευροεπιστήμονες στο πανεπιστήμιο Εμορι των ΗΠΑ εφάρμοσαν τεχνικές τομογραφίας του εγκεφάλου σε σύγχρονους ανθρώπους, για να παρατηρήσουν τι συμβαίνει στον εγκέφαλό τους, καθώς μαθαίνουν την τεχνική κατασκευής λίθινων εργαλείων με τα ίδια μέσα, που είχαν στη διάθεσή τους και οι προϊστορικοί άνθρωποι.
Ιδεαλιστικοί ανορθολογισμοί
Η απόφαση να προχωρήσουν σε αυτήν την ερευνητική κατεύθυνση δεν ήταν εύκολη, καθώς όπως υπογραμμίζει ο Ντίτριχ Στάουτ, καθηγητής ανθρωπολογίας στο Εμορι, η ιδέα ότι η κατασκευή εργαλείων ήταν σημαντικός παράγοντας για την εξέλιξη του ανθρώπου είχε δυσφημιστεί τις τελευταίες δεκαετίες. Το κυρίαρχο αυτήν την περίοδο ιδεαλιστικό ρεύμα του συμπεριφορισμού (behaviorism) βάζοντας σε ίση βάση τα εργαλεία που φτιάχνει ο άνθρωπος, με τα απλά εργαλεία που διαπιστώθηκε ότι χρησιμοποιούν ορισμένα πρωτεύοντα θηλαστικά (πίθηκοι), τα κοράκια, τα δελφίνια και τα χταπόδια, δήλωναν ότι «είτε πρέπει να ορίσουμε εκ νέου τι είναι εργαλείο και τι είναι άνθρωπος, είτε πρέπει να αποδεχτούμε τους χιμπατζήδες ως ανθρώπους».
Το φαινόμενο δεν είναι καινούριο. Εγραφε ο Ενγκελς: «Οι άνθρωποι συνήθισαν να εξηγούν τη δραστηριότητά τους με τη σκέψη τους, αντί να την εξηγούν με τις ανάγκες τους (που αντανακλώνται βέβαια στο μυαλό τους, γίνονται συνείδηση). Ετσι γεννήθηκε με τον καιρό η ιδεαλιστική αντίληψη του κόσμου, που κυριάρχησε, προπαντός ύστερ' από την παρακμή της αρχαιότητας. Η αντίληψη αυτή κυριαρχεί ακόμα σε τέτοιο σημείο, ώστε και οι πιο υλιστές επιστήμονες της δαρβινικής σχολής, δεν μπορούν πάντα να αποκτήσουν μια σαφή ιδέα για την προέλευση του ανθρώπου. Κι αυτό γιατί κάτω από την επίδραση αυτής της ιδεολογίας, δεν αναγνωρίζουν το ρόλο που έπαιξε η εργασία σ' αυτήν την εξέλιξη».

Σάββατο, 11 Ιουνίου 2016

Για τις αλλαγές στα μαθήματα και το ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου



Πανελλαδική Γραμματεία ΠΑΜΕ Εκπαιδευτικών

Αλλαγές στα μαθήματα και το ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου

Το Γυμνάσιο αλλάζει; Έχουμε «ελάφρυνση» των μαθητών ή «ελάφρυνση» από καθηγητές; 

Το Υπουργείο προχωρά σε αλλαγές σύμφωνα με τις παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών;

Δίνουμε στη δημοσιότητα ορισμένα στοιχεία (που επιμελώς κρύβει το Υπουργείο Παιδείας…) από τις επιπτώσεις που επιφέρουν οι αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Γυμνασίου.
Έχουμε μείωση του ωρολογίου προγράμματος κατά 3 ώρες ανά τάξη.
Αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα στο Γυμνάσιο 2016 - 2017
Τάξη
Α’
Β’
Γ’
Μειώνεται
1 ώρα Αρχαίων
1 ώρα Αρχαίων
1 ώρα Αρχαίων
1 ώρα project
1 ώρα project
2 ώρες project
1 ώρα Γεωγραφίας
1 Οικ. Οικονομίας

1 ώρα Βιολογίας
-
-
Αυξάνεται
1 ώρα Νεοελληνικών
-
-
Διαφορά
- 3ώρες
- 3ώρες
- 3ώρες
Αυτές οι ώρες που μειώνονται αντιστοιχούν όμως σε καθηγητές που χάνονται.

Συγκεκριμένα οι ώρες που χάνονται συγκεντρωτικά και στις τρεις τάξεις είναι: Φιλολογικά 2 ώρες, Φυσικές Επιστήμες 1 ώρα, Οικιακή Οικονομία 1 ώρα, Γεωγραφία 1  ώρα και από το project 4 ώρες.  Επίσης από την κατάργηση των υπευθύνων Εργαστηρίων: Πληροφορική 3 ώρες, Φυσικές Επιστήμες 3 ώρες.   Αν υπολογίσουμε ότι στα Γυμνάσια όλης της χώρας υπάρχουν συνολικά (και στις 3 τάξεις) 14.300 τμήματα και κατά μέσο όρο 4766 τμήματα ανά τάξη, τότε για κάθε καθηγητή με ωράριο 23 ώρες, την επόμενη χρονιά (2016 – 2017) θα χαθούν ανά ειδικότητα:

Α’ τάξη
Β’ τάξη
Γ’ τάξη
Εργαστήρια
Φιλόλογοι ΠΕ02
-
-207 καθηγ.
-207 καθηγ.
-
Φυσικών Επιστημών ΠΕ04
-414 καθηγ.
-
-
-207 καθηγ.
Οικ. Οικονομίας ΠΕ15
-
-207 καθηγ.
-
-
Πληροφορικής ΠΕ20
-
-
-
-207 καθηγ.
Διάφορες ειδικότητες από τη κατάργηση του Project
-207 καθηγ.
-207 καθηγ.
-414 καθηγ.
-
Σύνολο
-621 καθηγ.
-621 καθηγ.
-621 καθηγ.
-414 καθηγ.
Συνολικά «εξοικονομούνται» 2277 καθηγητές!!! Οι φετινές προσλήψεις αναπληρωτών στη γενική εκπαίδευση ήταν 4079. Δυνητικά μιλάμε για 55% μείωση των αναπληρωτών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση την επόμενη χρονιά, μόνο από τις αλλαγές στα Γυμνάσια. Ταυτόχρονα σοβαρό πρόβλημα δημιουργείται με τους συνάδελφους που διδάσκουν ως δεύτερη και τρίτη ανάθεση τα παραπάνω μαθήματα (π..χ. Βιολογία, Γεωγραφία) αλλά και σ΄ αυτούς που θα βγουν υπεράριθμοι και θα αναγκαστούν να γυρίζουν σε ακόμα περισσότερα σχολεία την επόμενη χρονιά για συμπλήρωση ωραρίου.
 Τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας τσακίζονται από τη μείωση βασικών μαθημάτων και το «τσαλάκωμα» του προγράμματος των σχολείων. Οι αλλαγές στα αναλυτικά προγράμματα (που προφανώς χρειάζονται) δεν μπορεί να μπαίνουν στο «κόφτη» των δημοσιο-οικονομικών περιορισμών. Δεν ανεχόμαστε άλλη κοροϊδία!!!                                       

Επερώτηση ΚΚΕ για άμεσα μέτρα για την εκπαίδευση των προσφύγων.


ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης

Θέμα: Άμεσα μέτρα για την εκπαίδευση των προσφύγων.

Σύμφωνα με στοιχεία που δίνει η UNICEF, στην Ελλάδα σήμερα βρίσκονται 22.000 παιδιά προσφύγων, θύματα των ιμπεριαλιστικών πολέμων και επεμβάσεων, αλλά και της αντιμετώπισης του προσφυγικού προβλήματος από την ΕΕ στην οποία συμφώνησε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Το βασικό σήμερα είναι να ικανοποιηθεί το αίτημα για οργανωμένη και ασφαλή μετακίνηση των προσφύγων στις χώρες τελικού προορισμού τους, γρήγορη αναγνώριση της προσφυγικής ιδιότητας, δημιουργία αξιοπρεπών χώρων προσωρινής διαμονής.
Είναι φανερό επίσης ότι πρέπει άμεσα να προχωρήσει η καταγραφή των αναγκών, αλλά και των αιτημάτων των προσφύγων (ποιοι θέλουν να φύγουν για άλλα κράτη μέλη της ΕΕ, ποιοι εντάσσονται στις προβλέψεις για οικογενειακή επανένωση, ποιοι προετοιμάζουν τη ζωή τους στη χώρα μας, κ.ά).
Ωστόσο για τα παιδιά των προσφύγων χρειάζεται άμεσα κρατική παρέμβαση εκπαιδευτικής στήριξης, δράσεων δημιουργικής απασχόλησης, παίρνοντας υπόψη τη ρευστότητα για τη χώρα της τελικής εγκατάστασής τους. Με ευθύνη του κράτους πρέπει τώρα να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα με επίκεντρο τις δομές στις οποίες βρίσκονται τώρα οι πρόσφυγες, ανεξάρτητα από την πορεία και τους ρυθμούς παραμονής τους στης Ελλάδα.
Το ζήτημα αυτό δεν μπορεί να περιμένει, δεν δέχεται αναβολή και δεν αφορά τον Σεπτέμβρη του 2016. Για τα παιδιά αυτά η εκπαιδευτική στήριξη μέσα από διάφορες μορφές είναι ζήτημα ζωτικής σημασίας. Είναι κρίσιμο αυτά τα παιδιά να νιώσουν ότι ζουν –όσο αυτό είναι δυνατόν- σε κανονικές ανθρώπινες συνθήκες και πλευρά αυτής της ανάγκης είναι η μαθησιακή, παιδαγωγική διαδικασία.
Στο πλαίσιο αυτό απαιτείται επίσης η ψυχολογική στήριξη των παιδιών αυτών από ειδικούς, καθώς είναι φανερό ότι υπάρχουν τραυματικές εμπειρίες και βιώματα που πρέπει να εντοπιστούν και αντιμετωπιστούν.
Η οργάνωση αυτής της παρέμβασης πρέπει να αποτελεί αποκλειστικά κρατική ευθύνη, χωρίς την εμπλοκή των διάφορων ΜΚΟ που λυμαίνονται τα κοινοτικά κονδύλια και συνδέονται –πολλές φορές- με σχεδιασμούς ιμπεριαλιστικών κέντρων.

Ερωτώνται οι κ. Υπουργοί:
Αν γνωρίζει η κυβέρνηση τον ακριβή αριθμό των παιδιών και την ηλικιακή κατανομή τους. Τι μέτρα προτίθενται να πάρουν για την άμεση καταγραφή, την ηλιακή και εθνική κατηγοριοποίηση των παιδιών των προσφύγων.
Τι μέτρα προτίθενται να πάρουν ώστε άμεσα να συγκροτηθούν στις δομές προσωρινής διαμονής των προσφύγων, αλλά και αξιοποιώντας τους χώρους των δημόσιων σχολείων μέσα στο καλοκαίρι, κέντρα εκπαιδευτικής στήριξης, με δημιουργική απασχόληση, διδασκαλία της μητρικής γλώσσας, της ελληνικής γλώσσας και μιας ξένης γλώσσας, δημιουργία βιβλιοθηκών, φυσική αγωγή κ.ά.
Τι μέτρα προτίθεται να πάρει για την πρόσληψη όλου του αναγκαίου προσωπικού, εκπαιδευτικών, ψυχολόγων, κ.α.

Οι Βουλευτές

Γιάννης Δελής
Γιάννης Γκιόκας
Λιάνα Κανέλλη
Χρήστος Κατσώτης
Γιώργος Λαμπρούλης
Διαμάντω Μανωλάκου
Σταύρος Τάσσος

Κυριακή, 5 Ιουνίου 2016

Η κοροϊδία της κυβέρνησης πάει σύννεφο!

Την Παρασκευή 3 Ιούνη 2016 το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ πραγματοποίησε συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας, όπου συζητήθηκαν οι προτεινόμενες, από το Υπουργείο, αλλαγές για την επόμενη σχολική χρονιά στο Γυμνάσιο. Με βάση τα λεγόμενα ο σχεδιασμός περιλαμβάνει:
· 2 τετράμηνα φοίτησης (από 3 τρίμηνα που ισχύουν). Αναφέρθηκε επίσης στην πιλοτική εφαρμογή της περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών, η οποία εξετάζεται να γενικευτεί. Οι εξετάσεις θα γίνονται σε «βασικά» μαθήματα (4 έως 6 το πολύ), π.χ. γλώσσα και μαθηματικά όπως είπε χαρακτηριστικά.
·   Μείωση της ύλης.
·   Διεύρυνση του διδακτικού έτους μέχρι το τέλος του Μαΐου.
·  Μείωση του ωρολογίου προγράμματος κατά 3 ώρες (από 35 σε 32), με πιθανή ενσωμάτωση της ερευνητικής εργασίας στα υπόλοιπα μαθήματα και κατάργηση 1 ώρας αρχαίων.
· Ακόμα ο Υπουργός έκανε λόγο για «λελογισμένη διεύρυνση αναθέσεων» μαθημάτων σε διάφορες ειδικότητες.
Εκτός από τον προγραμματισμό του Γυμνασίου, ο Υπουργός αναφέρθηκε και στα πορίσματα του διαλόγου για τα οποία είπε ότι υιοθετεί τη γενική τους κατεύθυνση, που δεν είναι άλλη από το σχολείο της “αυτονομίας”, “της ευελιξίας” και των “εξατομικευμένων” σπουδών σε όλη τη κλίμακα της εκπαίδευσης, όπως περιγράφεται από τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ και από τη στρατηγική της Ε.Ε. που υλοποίησαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Αυτό το σχολείο, της ταξικής διαφοροποίησης και των ταξικών φραγμών, προσαρμόζεται στους “δημοσιονομικούς περιορισμούς” της κυβέρνησης.
Άλλωστε και οι προτεινόμενες αλλαγές για το Γυμνάσιο έτσι κι αλλιώς είναι μέρος των προτάσεων των πορισμάτων του διαλόγου.
Είναι πλέον ξεκάθαρο ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ με τις αλλαγές που προωθεί προσπαθεί, με μπόλικη χρυσόσκονη να κρύψει την αλήθεια. Που με απλά λόγια είναι ότι θέλει να εξαφανίσει όπως-όπως τα χιλιάδες κενά που υπάρχουν. Η μείωση των ωρών του ωρολογίου προγράμματος, ο περιορισμός των ωρών των υπεύθυνων εργαστηρίων, η διεύρυνση των αναθέσεων, η συγχώνευση των ειδικοτήτων σε τομείς στη Β’ τάξη των ΕΠΑΛ, επί της ουσίας θα οδηγήσει σε χιλιάδες απολύσεις αναπληρωτών τη νέα σχολική χρονιά.
Ο εμπαιγμός βέβαια για το Υπουργείο δεν έχει όριο. Γιατί πρέπει να έχει θράσος κανείς μετά από αυτές τις παρεμβάσεις τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια να μιλάει για εξασφάλιση όλων των ολοήμερων τμημάτων, για ενισχυτική διδασκαλία, για επαναλειτουργία βιβλιοθηκών, για ενίσχυση των ξένων γλωσσών και για επαναπρόσληψη του “ίδιου αριθμού αναπληρωτών πάνω-κάτω” όπως ισχυρίστηκαν.
Μια προτεραιότητα υπάρχει για την κυβέρνηση, η πιστή τήρηση των δεσμεύσεων της απέναντι στους θεσμούς (Ε.Ε. - ΔΝΤ – ΕΚΤ), το ΣΕΒ και την πλουτοκρατία. Γι’ αυτό άλλωστε από τη μια συνθλίβει εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα και από την άλλη δίνει φορο-απαλλαγές και φορο-ελαφρύνσεις σε βιομήχανους και εφοπλιστές.
Οι δυνάμεις του Π.Α.ΜΕ καλούμε όλους τους εργαζόμενους και τους εκπαιδευτικούς να δυναμώσουμε τη πάλη μας για την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής, την ικανοποίηση των σύγχρονων μορφωτικών αναγκών των παιδιών μας.
Δεν πρέπει οι εργαζόμενοι να ανεχθούν τον 21ο αιώνα, το 2016, με την τεράστια ανάπτυξη της επιστήμης και της τεχνολογίας και τις δυνατότητες που αυτές προσφέρουν για ολόπλευρη μόρφωση, για σύγχρονο, ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν σχολείο γενικής παιδείας, για μόνιμη και σταθερή δουλεία με δικαιώματα, να υποβαθμίζονται τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας, να τσακίζεται η ζωή μας, να γυρίζουμε χρόνια πίσω!!
Κανένας εφησυχασμός - Καμιά απογοήτευση – Καμιά αυταπάτη!!
Να μην αφήσουμε τη μόρφωση των παιδιών μας και τα δικαιώματα μας
σε κανέναν κόφτη κυβέρνησης – ΔΝΤ – Ε.Ε.
Όλοι στις συγκεντρώσεις με το Π.Α.ΜΕ - Τετάρτη 8 Ιούνη 2016 
 Πηγή:edupame.gr